Longines heritage military

Ook helemaal niets voor mij.
Vintage modellen in een 36-40mm formaat; top.
Maar fake patina is iets wat ik echt niet kan vatten… :face_with_raised_eyebrow:

Huh… Een brug te kort ! :grin: ze hadden ook nog deuken en krassen in de kast moeten maken, en het staal kunstmatig moeten verouderen ! Dat is pas relic ! Bij customshop gitaren heel gewoon …:guitar::musical_note:

2 likes

Het is geinspireerd door vintage, maar heeft er feitelijk niets mee te maken. Ik zeg niet dat je geen vintage-liefhebber kan zijn als je dit mooi vindt. Ik denk alleen dat de meeste vintage-liefhebbers dit toch als slap aftreksel zullen zien.

Ik weet het nog niet of ik dit mooi kan vinden of niet, het horloge heeft wel iets, een uitstraling die je normaal alleen maar bij vintage kunt vinden, maar dan wel met alle moderne gemakken…

Saffierglas vind ik altijd een plus, hoewel de waterdichtheid maar 3 bar is zul je wel eens je handen kunnen wassen of wat zwten of eens door een regenbui lopen zonder je al te veel zorgen te moeten maken, en het horloge heeft een modern automatisch binnenwerk dewelke normaal weer een aantal jaren zal kunnen meegaan, en ga zo maar door

Voor zij die denken dat die vlekken een brug te ver zijn, hoeveel van jullie (of jullie vriend(in)/echtgeno(o)t(e)/(klein)kinderen/…) dragen een jeansbroek die een stonewash ondergaan heeft om hem er wat ruiger uit te laten zien of hoeveel dragen er diezelfde jeans maar artificieel gescheurd…

Ik weet dus niet of ik zelf zou kopen maar ik kan zeker begrijpen dat er mensen zijn die die vintage look in een nieuw jasje leuk vinden.

Projecteer dit “namaak vintage” gedoe eens op een autoproducent die dit met een “nieuwe” auto doet.
:open_mouth:

Krijgt de uitdrukking “ze roesten al in de folder” een heel andere lading :confounded::roll_eyes:

De vintage-look hype dringt overal door. Kijk maar naar de zogenaamde “signature” of “vintage” gitaren en bassen van bekende artiesten.
Gloedjenieuw maar in de fabriek net zo afgeragd dat ze er exact uit zien als de tig jaar oude originelen na tig jaar gebruik. Noemen ze distressed look :thinking:
Voor een behoorlijke premium opslag, dat dan weer wel. Kost blijkbaar veel tijd en moeite dat verouderingsproces.

Dit is nu wel de producent niet zelf maar een BMW I8 is nu ook niet bepaald het oudste model, in de automobiel sector noemen ze zoiets RatLook :wink:

Zoals je ziet zie je overal die vintage look terugkomen :wink:

Personen die dit “uitvreten” moesten ze opsluiten. :wink:

1 like

Iets van in de zin van “de gustibus et coloribus non est disputandum” :innocent:

Net zo met deze Longines hier je zult mensen hebben die het wel kunnen smaken en andere :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu ik er twee maanden over heb kunnen nadenken:

De PRS-29, CWC’s, Khaki Fields en Glycine Combat Vintages, dat zijn field watches.

De Navy Pioneer, Mühle Teutonia’s, Stowa Marines, Archimede Deckwatches, die zijn nautisch.

Wat Longines hier doet is een soort van pudding maken die er uit zien alsof ze een nautische plaat en wijzers in een field kast hebben gestopt met een oversize flieger kroon, en er vervolgens hele foute faux patina op hebben aangebracht.

Dat ding is een abominatie in de ogen van de heere. Ik was in mijn eerdere oordeel te mild.

Ik vind de Longines military zeer geslaagd. Hopelijk zien we er eens een verschijnen hier op het forum :slight_smile:

Doen de Italianen ook met schoenen :slight_smile: Ik zou eerder voor een echte vintage kiezen, zou hem niet snel kopen, maar vind het echt een mooi horloge eigenlijk :zipper_mouth_face: Perfect als je een vintage horloge zonder gedoe en dergelijke zoekt!

Dan heb je t echt niet begrepen. Nooit nieuwe spijkerbroeken gekocht met gaten erin?

Ik ook niet :wink:

Ik zie het horloge toch meer als bv. een road worn Stratocaster ofzo.
Als je het mooi vindt, gewoon doen.
Om het wat breder te trekken, al die re-issues in de horlogerie zijn een teken van enorme creatieve armoede. Veroorzaakt door het handjevol horloge-multinationals dat de kosten zo laag mogelijk wil houden en de inkomsten zo hoog mogelijk.
Aasgieren dus die niks met horloges hebben maar alles met winst.
Te gierig nog om een paar getalenteerde industrieel ontwerper-stagiaires een kans te geven… Wàt een geestelijke armoede zeg, maar voor de marketing af en toe een beetje aan, fiscaal aftrekbare, goede doelen marketing doen. Zum kotzen dit soort ontwikkeling.
Als zo’n bedrijf ook maar iemand in de directie had met een kruimel intelligentie, had bijvoorbeeld een Stefan Ketelaars allang een eigen werkplaats ergens in Zwitserland gehad. Maar helaas. Re-issues uitbrengen is goedkoper. Wat een armoedzaaiers zeg. Om je kapot te schamen.