Longines heritage military

Hier zakken mijn sokken van… lees net dit

De nieuwe longines heritage military, gebaseerd op een horloge uit de jaren 40.
Ik vind vintage prima zoals jullie weten, ben zelf ook liefhebber. Maar om een horloge de look van oude patina te geven en gewoon na te maken, ben ik echt klaar mee. Als je dit koopt snap je het gewoon echt niet.

Vintage is voor mij nog altijd zoeken naar het beste exemplaar binnen het budget. En natuurlijk mag er patina zijn, zolang het maar mooier wordt.

Maar oude vlekken naproduceren gaat echt een brug te ver… wat vinden jullie?

image

7 likes

Hmm…kweenie…heb er zelf niet echt een probleem mee. Mits niet al te opzichtig. Deze Longines vind ik netjes gedaan.

3 likes

Heb me er ook al over zitten verbazen; dit is voor mij echt te belachelijk voor woorden. Zelfs voor een vintage vind ik dit al teveel spikkels. :persevere:

1 like

Met vintage lume of een oud model namaken, heb ik geen moeite mee. Ze zijn vaak best mooi, maar zo te zien is de wijzerplaat van de Longines verweerd gemaakt en dit vind ik nogal raar. Patina ontstaat, omdat de materialen niet van een hoge kwaliteit zijn en dus verweren. Nogal vreemd dat een merk dit wil benadrukken. Longines wil waarschijnlijk inspelen op de groeiende vintage markt, maar dit siert ze in mijn ogen niet.

3 likes

Ik persoonlijk heb niets met een vintage look.
Voor mij moet een horloge er zo nieuw mogelijk uitzien. Vlekken op de wijzerplaat betekend voor mij weglopen van dat horloge en een mooier exemplaar zoeken.
Maar goed ieder zijn ding zal ik maar zeggen

5 likes

Inderdaad. Ziet er echt niet uit.
Sowieso is Longines van het heden niet te vergelijken met de vintage modellen. Zó jammer dat dit merk zo is gezonken.

Niet mijn ding.
Stowa heeft het wel goed aangepakt al vind ik zelf (en nee niet omdat ik er nu toevallig één heb)

1 like

nou ik heb deze onlangs nog gedeeld op wat had je willen dragen vandaag. Dus ik ben het er niet mee eens.

Ik snap je punt, waarom zou je een nieuw horloge willen laten lijken alsof het 50 jaar oud is? nou misschien omdat de look je aanspreekt maar je niet wil vertrouwen op een uurwerk dat ook 50 jaar oud is. Ik vind het zelf een mooi horloge

5 likes

Dat bedoel ik!

Horloge is prachtig. Helemaal mee eens… op de spikkels na… zelf wen vintage liefhebber let op de dials. Hoe zuiverder hoe waardevoller. Dat is ook mijn puntje. Ze maken iets wat eigenlijk een vintage liefhebber niet ziet. :sunglasses:

Ik heb het niet zo op de puntjes op de wijzerplaat. Heb dan meer met deze moet ik zeggen:

7 likes

Nog even over nep patina… nagemaakte donkerder lume is voor mij geen probleem. Immers dat kan ook gewoon een keuze zijn qua kleur.

Maar een dial er verrot laten uitzien… :man_facepalming:

We gaan toch ook niet de kast links en rechts even bekrassen en polijsten…

1 like

Ik vind het zwijmelen bij vintage calibers natuurlijk prima, maar hier ben ik het pertinent mee oneens. Ik denk dat Longines met onder meer de LLD, de railroad, de bigeye, de flagship, de 1945 en de 1967 juist een van de merken is die de heritage reissues wel onder de knie heeft.

Wat de military betreft: ik vind 'm best mooi, maar de maat maakt het voor mij een no-go.

2 likes

Mwhooaah zal wel een rol spelen :wink:

Nee, dat zou gek zijn. :rofl:

4 likes

Longines heeft zich momenteel overduidelijk onder bijvoorbeeld een Omega en Rolex gepositioneerd.
Iets dat in het verleden wel anders was.

De vintage modellen staan bijvoorbeeld bekend om dé beste chronograaf-uurwerk ooit gemaakt (13ZN/CH).
In-house uurwerken zoals de L431 in de Ultra-Chron lijn. Ontwikkeld om de strijd aan te gaan met de Quartz uurwerken. 36000 BPH uurwerken om zo optimale precisie te bereiken.

In het verleden zijn ze innovatief en vooruitstrevend geweest, iets wat deze dagen niet meer is helaas.
Qua modellen is het misschien wel een leuke ‘knipoog’ naar het verleden, maar de vooruitstrevendheid mist.

Helemaal niet mijn ding … maar het kan nog erger :wink:
https://www.laco.de/de/uhren/fliegeruhr-original/fliegeruhr-westerland-erbstueck-45mm-handaufzug

Edit : zie zonet dat iemand mij al voor was :wink:

1 like

ik snap je redenering wel, maar dat is het punt nou net, dit is geen vintage dit is een nieuw horloge. een vintage liefhebber geeft niet alleen om hoe het horloge er uit ziet maar om de techniek en het verhaal er achter. een vintage liefhebber zou ook nooit overwegen dit horloge te kopen, jusit omdat het geen vintage is. het ziet er alleen een beetje zo uit

1 like

Cool model maar als vintage-freak ga ik niet met een faux vintage rondlopen.

Hier een ‘echte’. Lang over getwijfeld maar met zijn 31mm diameter en gebrek aan incabloc (tja, '30s) toch maar laten liggen.


1 like

Dit is dus een nieuwe? Gaat wel erg ver en ondanks dat ik 'm wel mooi vind zou ik me nooit kunnen verzoenen met feit dat het om “fake” vintage gaat.

1 like