Voor wat extra context: horloge is net gerserviced. Ik stuur 'm dus liever niet op naar Longines zelf; vermoed op basis vd website dat het dan onderdeel gaat zijn vd service met een losse rekening voor het glas.
Utrecht lijkt toch een beetje een zwart gat op die kaart. Van de drie in de buurt heeft 1 hele gemixte recenties, 1 is met pensioen en 1 doet alleen nog maar juwelen…
Een Swatch certified horlogemaker kan uiteraard zo een origineel glas bestellen. Of ze zitten te wachten op een geserviced exemplaar is de vraag. Voor nl is @Floris155 of @Horloge24 je juiste contact als je iemand van hier wenst.
Ik moet op mijn werk juist enorm uitkijken. Zeker als ik de slijpsteen gebruik, de vlakplaat, diamantvijlen… …draag daar veel liever plexi. Is me al eens gelukt hoor, een Nomos Tangente-glaasje. En vlak glas is juist het ergst, dat zie je het snelst.
Heb ook wel eens gehoord dat de diamanten ring/armband van de vrouw des huizes flinke krassen kan trekken. Met naast elkaar lopen is dat dan een mogelijkheid.
Tenminste, als dit reëel is. Geen idee of het een broodje aap blijkt of daadwerkelijk een plausibel risico.
Aa ja, daar zou ik ook niet mee rond blijven lopen. Erg gekartelde randen ook en behoorlijk diep.
Moet vast wel goed komen met dat glaasje. Plexiglas vervanging zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Je kunt hem mogelijk gespannen krijgen, maar ik denk dat een deel van je wijzerplaat wegvalt en je WR erg zakt.
Bij het opruimen van m’n horlogebanden en dergelijke, kwam ik een oud blikje uitgedroogde plexirevive tegen. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet, maar eens gaan poetsen op de kras. En het resultaat was verbluffend: