Longines horlogemaker/ kras op saffierglas

Nou, ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik heb een dikke, lange kras op het saffierglas van m’n Longines Legend Diver. Dat is ook een first.

Even contact gehad met m’n vaste horlogemaker maar hij geeft aan dat dit een vrij specifiek glas is wat hij niet kan bestellen.

Heeft er hier iemand tips & tricks? Gaat om de 42 mm variant. Dank!

Voor wat extra context: horloge is net gerserviced. Ik stuur 'm dus liever niet op naar Longines zelf; vermoed op basis vd website dat het dan onderdeel gaat zijn vd service met een losse rekening voor het glas.

1 like

Even zien in dit lijstje of er geen horlogehersteller is in je buurt die je hiermee kan helpen:

Er moet toch iemand zijn die een Longines kan herstellen?

1 like

Utrecht lijkt toch een beetje een zwart gat op die kaart. Van de drie in de buurt heeft 1 hele gemixte recenties, 1 is met pensioen en 1 doet alleen nog maar juwelen…

Een Swatch certified horlogemaker kan uiteraard zo een origineel glas bestellen. Of ze zitten te wachten op een geserviced exemplaar is de vraag. Voor nl is @Floris155 of @Horloge24 je juiste contact als je iemand van hier wenst.

3 likes

Je zou Ron Sonders in Leusden bellen.
Die kunnen een los glaasje voor je bestellen en er in monteren.

1 like

2 likes

Mag ik vragen, hoe loop je een kras op in een safierglas?

1 like

Dat mag je vragen maar het antwoord heb ik niet voor je. Zag het pas thuis op de bank en er staat mij niks bij van een harde botsing oid.

1 like

Erg diep?
Je kan er ook een uitje Maastricht van maken en langsgaan in Sittard bij

Edit; wellicht stuurt Richard ook glaasjes op naar je eigen horlogemaker als je vriendelijk vraagt :slight_smile:

1 like

Ik moet op mijn werk juist enorm uitkijken. Zeker als ik de slijpsteen gebruik, de vlakplaat, diamantvijlen… …draag daar veel liever plexi. Is me al eens gelukt hoor, een Nomos Tangente-glaasje. En vlak glas is juist het ergst, dat zie je het snelst.

5 likes

Heb ook wel eens gehoord dat de diamanten ring/armband van de vrouw des huizes flinke krassen kan trekken. Met naast elkaar lopen is dat dan een mogelijkheid.

Tenminste, als dit reëel is. Geen idee of het een broodje aap blijkt of daadwerkelijk een plausibel risico.

3 likes

Een gebold saffierglas lijkt me vrij hoog gegrepen, maar ik weet niet wat de beste man kan. :slight_smile:

Diamant is niet iets, maar een stuk harder dan saffier. Kan heel goed.

1 like

Mij ook, maar hij beweert bijna alles te hebben of te kunnen maken. Zou het fabriceren zelf wel eens willen zien. Lijkt me een hele onderneming.

1 like

Ik heb de vraag uitgezet, dank voor de tip!

2 likes

Het is echt wel een goeie jaap.

1 like

Ben benieuwd, dit is volgens mij ook nog best extreem qua bolling.

Anders gaat plexi ook een optie zijn. Vind ik ook wel bij het vintage verhaal vh horloge passen.

niet meer dan een Presage, net ff vergeleken.

1 like

Aa ja, daar zou ik ook niet mee rond blijven lopen. Erg gekartelde randen ook en behoorlijk diep.

Moet vast wel goed komen met dat glaasje. Plexiglas vervanging zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Je kunt hem mogelijk gespannen krijgen, maar ik denk dat een deel van je wijzerplaat wegvalt en je WR erg zakt.

1 like