Longines master van Chrono24

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een longines master collection, nu zag ik er een te koop staan op chrono24 waarbij ik de hoop heb nog wat van de prijs af te kunnen praten zodat het betaalbaar wordt voor mij.
Echter vind ik het toch lastig om een horloge op te laten sturen zonder hem gezien te hebben.
Het gaat om de onderstaande link.

https://chrono24.app/longines/master-collection--id38428825.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Wat is jullie kijk op dit horloge? Lijkt dit vertrouwd te zijn/kunnen jullie zien of dit een echte betreft?

Ik heb ook een foto gekregen van een serienummer dat op het horloge staat, weten jullie waar ik dit kan verifiëren?

Ik hoop dat jullie mijn twijfel weg kunnen nemen en ben zeer benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt voor de moeite!

Zonder papieren, doos is ouder dan 2020, dik 2300 euro, uit Polen. No thanks.

Je kunt beter een zoekertje maken hier, er zwerven hier ook een aantal rond.

6 likes

Ik zou zelf de gok niet nemen om dit horloge ongezien te kopen en te laten versturen. Foto’s zijn vrij donker bij kunstlicht binnen, moeilijk te zien hoe de staat is. ( je zou meer foto’s kunnen vragen)

Je geeft zelf aan al een beetje twijfels te hebben, dan zou ik rustig verder zoeken naar een fullset die je ook irl kan gaan bekijken.

1 like

Goedkoop kan in dit geval duurkoop of zelfs een miskoop zijn. Slechte foto’s, zonder papieren, staat van horloge en uurwerk onbekend. Ik zou deze, op afstand, zo niet kopen.

1 like

Ik zou om meer en betere foto’s vragen en een filmpje waarin je het horloge aan alle kanten goed kan zien. En zeker niet de vraagprijs betalen, mocht je het horloge willen kopen. Het is wel een particulier, je hebt geen recht op retour, dus alleen doen als je echt overtuigd bent. Ik koop zelf ook weleens van een particulier uit het buitenland via C24, blijft billenknijpen. Maar tot nog toe wel steeds tevreden geweest met mijn aankopen.

1 like

Het is een tof horloge maar een modern horloge zou ik altijd proberen full set te vinden.

1 like

Ik zal het als trouw horloge gaan dragen.
Dus dat zal ook een horloge zijn dat ik nooit meer weg doe, dus wat wdat betreft heb ik de papieren niet nodig. Ik wil echter geen nepper kopen.

1 like

Klopt, er kwam er laatst 1 op de marktplaats te staan hier, helaas net te laat.

Ik ben zelf nog maar thrust level 1 dus kan helaas geen zoeker plaatsen zonder geflagd te worden (en ik wil hier ook geen problemen creëren op het forum).
Ben al een paar maand bezig maar heb inmiddels de hoop op een hoger thrustlvl voor de bruiloft opgegeven.
Vandaar dat ik ook verder aan het kijken ben.

Ik zat zelf te denken aan een prijs rond de 1600 mocht dit lukken (hoe minder hoe beter).

Goedkoop is vaak duurkoop - als het een horloge voor zo’n belangrijk moment is en voor altijd bij je blijft zou ik afraden om op de absolute bodemprijs een aankoop te doen. Je neemt al een goedkope optie op Chrono om daar nog bijna 33% vanaf te krijgen, dat is echt de goden verzoeken om problemen.

Als ik een aantal haalbaardere alternatieven mag suggereren:

Longines Master (maar dan zonder Chrono)

Oris Big Crown Pointer Date

Frederique Constant Classic Moonphase

Succes met de zoektocht en veel plezier met de (planning van) de bruiloft!

6 likes

Serie nummer komt overeen met dit horloge

3 likes

Als hij met dit bod akkoord gaat dan weet je zeker dat er iets niet in orde is met het horloge…Dat is wel een heel laag bod. Ik denk dat een bod rond de 1900 euro realistischer is.

1 like

Ik adviseer je verder te zoeken op Chrono24 en bij een handelaar in de EU te kopen.
Dan is je aankoop beschermd.
14 dagen wettelijk retourrecht.
Betaling via chrono24.
Geen invoerrechten.
Kijk even bij de voorwaarden.
Hoop dat dit je helpt?

2 likes

Misschien is het handig om hier op het forum te kijken naar het topic "outlet Roermond "
Daar komen leuke nieuwe horloges voorbij, ook longines

5 likes

Ja, dat is een goeie. Zag al een hele mooie

Helaas wil ik een lichte wijzerplaat.
Maar mocht ik er daar een zien dan sla ik toe.
Is 2 uur knappen voor mij, maar ik spring meteen in de auto als ik wat zie

1 like

Ze hebben nu ook een Virtual Shopping service; kun je thuis op je gemak kijken of ze wat voor je hebben.
Ik heb er zelf onlangs een VHP GMT gekocht voor 50% van de listprijs. Sommige maanden hebben ze van die extra acties.

2 likes

Het enige nadeel is dat ze niet hun site niet goed actualiseren

1 like

Top, ik overweeg de mijne weg te doen

Oh, laat maar… :wink:

1 like

Het horloge is veel te duur. Mag rond de 1300€ kosten maar zeker niet meer. Chrono24 staat bekend om zijn torenhoge prijzen…