Een nieuwe Longines Hydro conquest of toch het extra geld uitgeven voor een 1/2 jaar oude Omega Diver 300m??
Omega
Omega
- Omega
- Longines
Zonder twijfel de Omega
Nieuw is ook prettig, en de Longines is in meerdere maten te krijgen
Omega zou mijn voorkeur hebben.
Is natuurlijk wel een stuk prijziger.
Er is dan ook niks mis met Longiness. Zeker de nieuwe hydro met de blauwe wijzerplaat vind ik erg geslaagd (L3.779.4.99.6).
Mocht budget geen issue zijn, ga voor Omega.
Maar van dat geld kun je ook een hydro halen en nog een ander horloge.
Omega is wat hogere kwaliteit maar de prijs ligt ook hoger, vooral met die prijssteigingen
Vandaag gaan ophalen
Welke vind je mooier en wat past er beter op je pols? Heb je foto’s?
Vanuit welk perspectief wil je dat wij stemmen?
Persoonlijk vind ik Omega een mooier merk en bepaalde modellen zijn op de lange termijn waardevaster. Toch heb ik maar weinig met hun duikers. De nieuwe Longiness Hydro Conquest schijnt een grote hit te zijn. Daarbij is nieuw in mijn ogen altijd lekker.
Lastig lastig
![]()
Valt er nog korting te bedingen in een nieuwe longiness bij de juwelier?
Ik heb geen korting gevraagd maar wel gekregen
Kunnen jullie ook motiveren waarom? Het wordt mijn eerste horloge en ik ben bereidt er iets aan uit te geven. Hoewel ik het Omega horloge kan betalen blijf ik het lastig vinden om een bedrag van rond de 4.5k eraan uit te geven
Misschien hier off topic, dus je mag me ook een dm sturen maar ben wel benieuwd waar ik aan moet denken.
Heb een hydro op het oog:)
Ik denk dat dit nog wel on topic is, ik heb 10% gekregen, misschien kan iemand anders meer geven maar voor geen korting te vragen of te verwachten sinds dit een nieuw en veel gevraagd horloge is, vind ik 2070 euro voor dit horloge wel schappelijk
Dat is helemaal begrijpelijk. Kijk anders naar de oudere types seamaster. Vaak 2,5 a 3k zeker te doen en relatief waardevast met vaak ook nog onderhoud erop die nog niet oud is. Hou je geld over voor een zeer jonge conquist en met wat geduld van een paar maanden misschien zelfs t nieuwe type
Is het automatisch zo dat als ik voor een tweedehands Omega ga, niet ouder dan 5 jaar er garantie op zit ?
Ja, als die niet bij een grijze dealer zonder garantiepas gekocht was.
Omega, voor mijn gevoel ook meer waardevast, mocht dat belangrijk zijn.
Hoe groot zijn je polsen?
Ik ben redelijk gecharmeerd van omega, heb al de nodige seamasters gehad, maar de nieuwe longines is gewoon echt heel erg raak. Maten beter, banden qua keuze beter. Je houdt echt veel in de zak.
Als je nieuwe of jonge wil i.i.g.