Longines of Omega??

Ik vind de nieuwe Longines echt heel mooi, is je twijfel het extra geld voor een Omega waard?

1 like

Nee. Opletten op onderhoud

Pb gestuurd

En idd onder de 5 jaar nog wel

Die Longines is een leuk horloge, maar de Omega zou het bij mij elke dag winnen. :+1:

niet onbelangrijk…

Ja dat is nu het hele eieren eten :slight_smile: Ik vind beide horloges mooi maar ze liggen kwa prijs nogal ver uit elkaar wat maakt de keuze o zo moeilijk

1 like

Pols omtrek ongeveer 18

Dat zou voor mijn gevoel een makkelijke keuze zijn. :see_no_evil:

1 like

Prijs-kwaliteit verhouding van de nieuwe hydroconquest is :ok_hand: Zou mijn keuze zijn

3 likes

Dan is 38/39 mm een betere keuze dan 42 mm

De Longines. Die Omega is 3x zo duur maar echt niet zoveel beter.
Ik heb ze beide

15 likes

Je schrijft zo 2k af als je em wegdoet na een jaar en list betaald hebt. De Longines koop je nieuw onder de 2k.
De afschrijving zal dus reuze meevallen.:slightly_smiling_face:

2 likes

Je eerste horloge !!!
En dan 3 rooitjes willen spenderen?

Dit soort verhalen kom je alleen op HF.nl tegen.
Ongelofelijk.
Echt ongelofelijk.

Heel veel succes met deze “moeilijke” keuze.

2 likes

Ik hoor van veel mensen dat de nieuwe Hydroconquest veel beter is dan de Seamaster. Hydroconquest is ook nog eens slechts €2.300.-.

Beter in wat?

Beter in draagbaarheid, betere bezelaction, betere afwerking. Ik heb zelfs mensen horen zeggen dat hij gelijkwaardig is aan een Sub.

2 likes

Heb zelf de seamaster 300 heb hem naast de Longines gehad heb hem toevallig eergister gepast en de 39 mm besteld.
Maar afwerking echt niet .
Draagbaarheid 42 en m’n 42 omega zeker niet .
(Daarom ga ik voor de 39)

Dit is echt een vergelijking van een Skoda en een Audi .
Beide mooie auto’s en goed gebouwd.
Maar afwerking is anders en merk beleving.

2 likes

Ik heb de seamaster gehad en de longines vorige week om de pols gehad

Seamaster is best een flink dik horloge
De longines draagt een stuk fijner
Bezel is ook beter

Afwerking en uurwerk wint omega wel maar niet x3
Ik zou voor een eerste horloge lekker voor de longines gaan

4 likes

Gewoon Omega. Nooit compromissen maken bij de aanschaf van een horloge. Die Longines is gaaf maar het is geen Omega. Je gaat altijd denken, had ik toch maar die Omega. Over een jaar besluit je alsnog voor die Omega te gaan en verkoop je je Longines met afschrijving. Is die Omega ook weer wat duurder geworden. Uiteindelijk heb je alsnog die Omega maar dan (nog) meer ervoor betaald.

Omega dus!

1 like

Als daar nou Rolex zou staan begrijp ik het. Maar omega?

2 likes

Ga ze beiden gewoon passen en kijken en voelen hoe het draagt. Daar heb je meer aan dan al onze meningen, hoe goed bedoeld ook.

Dat vind ik best een prestatie, vijfeneenhalf jaar lid zijn van het HF en nu pas je eerste horloge. De meeste verslaafden hier trekken dat niet :wink:

3 likes