Longines of Omega??

Gaan passen en je gevoel laten spreken. Het is een hoop geld maar zo’n horloge kan een leven lang meegaan. Succes met je keuze!

3 likes

@Munkel heeft de Seamaster, de Pelagos 39 en een Sub gehad en volgens hem staat de Hydroconquest boven de Seamaster. Hij vond hem gelijk aan de Sub. Qua bezelaction geef ik hem sowieso gelijk omdat ik die sowieso matig vind aan de Seamaster.

1 like

Dat doe je bij Omega dus al met de bezel.

2 likes

Is 42mm echt een probleem bij zo’n smalle pols 18 in omtrek? En zoja is er een tegenhanger van de Omega diver 300? Misschien de Omega planet ocean? Ik zie dat dit horloge een kleinere diameter heeft…

Ho ho ho dat heb ik niet gezegd.

Ik zei dat het gevoel van de bezel, en hoe de band aansluit op de kast, meer vergelijkbaar was met een Submariner dan met een seamaster.

Sowieso ben ik geen fan van de seamaster 300m en de nieuwe planet ocean, want hoe die bezel draait, dat vind je niet eens op een invicta van 4 tientjes.

2 likes

Haha ja 5 jaar heb kunnen sparen :wink:

1 like

Begin met een Seiko Prospex :wink:

1 like

Dus indirect heb je het wel gezegd.

1 like

Als ik tussen deze MOET kiezen, dan de omega.
De HC vind ik weinig bijzonder.
De omega zou ik zelf ook nooit kopen vanwege skeleton wijzers waar ik niet van hou, maar dan toch een iets interessanter horloge om te zien.

Smaken verschillen koop vooral wat je zelf mooi vindt en waar je warm van wordt!

3 likes

Ik zou absoluut voor de Longines gaan. Prijs kwaliteit verhouding is echt top.

Maar dat komt misschien omdat ik ook een Skoda heb ipv een Audi…:rofl::rofl:

6 likes

Voor mij zou dit een makkelijke keuze zijn: de Longines. Ik vind dat de huidige Seamasters te dikke kasten hebben. Een Hydroconquest 39mm staat daarom veel mooier. Mijn advies dus: ga vooral goed passen.

IMG_4648

1 like

Dat is die niet :slightly_smiling_face:

18cm pols.
Zie het verschil.

Ik heb nog nooit in zoiets verschrikkelijks gereden als een Skoda. Ik zou dat ding het liefst morgen naar de sloop rijden, ware het niet dat het een leaseauto is.

Als dat de verhouding is, altijd voor de Omega gaan.

1 like

Ik had al slechter. Gewoon weer ingeleverd en wat anders gevraagd aan de werkgever.

1 like

Nah, verkeerde verwachting.

1 like

Dat kan, maar we moeten de eerste HF’er nog treffen die zoiets ook echt doet :stuck_out_tongue_winking_eye: vaak zijn dat koopargumenten

:rofl::rofl::rofl: ik heb mijn 4e inmiddels.
Top dingen; 1xScala, 1x Kamiq en 2x een Superb.
Honderduizenden probleemloze kilometers mee gereden.

3 likes

Deze discussie geeft alweer aan dat er een markt is voor zowel Longines als Omega en Audi als Skoda.:innocent:

Zoveel mensen zoveel meningen en wensen!

1 like