Longines of Omega??

Even een stomme vraag
Waarom vergelijk je juist deze twee horloges?

• punten overwegingen…

Ik denk dat van deze twee ik voor de Longines zou gaan…
Maar zelf eerder voor een ultra-chron of legend diver…

Maar als je hoofd zegt ik wil een omega gaat geen enkele Longines/squale/doxa of iets anders… die behoefte vervullen gok ik.

1 like

‘Been there, done that.’

Zoals zoveel liefhebbers op het forum. Je gaat de Longines (of andere horloges) pas waarderen als je het horloge dat je echt heel graag wilt hebben (in dit geval de Omega) al hebt gehad. Eerder ga je geen rust vinden.
Als het financieel kan: koop die Omega (bij voorkeur een goede tweedehands, in verband met de eventuele verkoopwaarde), draag hem twee tot drie maanden en ervaar hoe dat is. Niet het fantastische gevoel waar je op hoopte? Verkopen en de Longines kopen.

6 likes

https://www.longines.com/de/p/watch-hydroconquest-l3-788-4-09-9

7 likes

Poeh lastige want ik ben echt fan van die nieuwe Longines, toch stem ik Omega. Het ligt een beetje aan je collectie…

Omega had eigenlijk niet af moeten stappen van de 41 maat.
Een Tudor BB58 blijft ook een heerlijk horloge.
En die kost in het blauw iets meer dan een Longines

En dan vind ik de nieuwe HC erg veel optische overeenkomsten hebben met deze 6 jaar oude Davosa. (Hommage)

Wat ik dan niet begrijp is dat de juweliers al gelijk bij nieuwe horloges met korting beginnen te strooien, zonder dat de klant erom vraagt, zo dom. Begrijpelijk dat Omega een paar jaar geleden afscheid heeft genomen van veel distributie punten.

Ik krijg de meeste spontane positieve reacties op de Omega.

1 like

Je kan omega’s nieuw kopen met 30% korting bij de AD. je moet alleen ff de juiste dealer vinden.

Enkele voorbeelden van popiejopie modellen

4 likes

Tis ook gewoon een sub hommage.

Prima kwaliteit maar seamaster heeft meer eigen smoel.

3 likes

Spot on.

De nieuwe Seamasters hebben bijna altijd te dikke en lompe kasten, en te veel bling bling (met uitzondering van de aqua terra). Tel het prijskaartje daarbij op en ik haak af.

Vintage en neo-vintage Omega vind ik overigens vaak erg cool. De kastdimensies, zeker bij de Seamasters, waren toen een stuk beter.

3 likes

Welke AD is dit? Dat scheelt een klap op een Speedy!

1 like

Haha, idem

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb Longines gestemd. Ja shock horror. Maar met een een 16 cm pols neig ik meer naar een sub 41mm horloge, korte kromme lugs uitgesloten.

Dat wil niet zeggen dat de HC beter is dan de SM 300. Omega maakt de mooiere diver met een beter uurwerk. Maar de maten en zeker de dikte moeten wel jouw “fit” zijn.

M’n omega en Longines beide 42mm op mijn pols.
Heb uiteindelijk de 39 mm besteld.
42 draagt echt lomp vergeleken met m’n omega.
De 39 variant draagt als een bb58.

Over Afwerking wint omega dik.
Prijs wint Longines.
Omega is gewoon duur en idd je betaalt een groot deel voor het merk.

5 likes

Mijn gevoel zegt dat ik een meer premium merk wil dan Longines alleen hik ik tegen de 42mm van Omega met mijn smalle pols. Iets wat ik in de winkel zou moeten uitproberen.

Ook hoor ik Tudor vaak terug komen. Als ik deze naast HC zou leggen wat zou dan jullie keuze zijn ? Beide horloges zijn kwa prijs net wat aantrekkelijk voor wat ik in gedachte had eraan te willen uitgeven.

2 likes

Kijk anders naar de superocean 42mm. Hele mooie specs, ltl van 47 geloof ik, net iets dikker dan longines maar dunner dan de omega.

3 likes

Auw. Prachtig merk hoor. Absoluut premium. Volgende stap zou idd Omega, Zenith of Rolex zijn maar je zegt het zelf al, die zouden niet

Zijn.

2 likes

BB54 wint vlot tov Longines. Soms voor €3300 te vinden.

1 like

Idd. De 54 of 58

Als je op basis van reacties in dit topic Tudor gaat overwegen terwijl je eerst wilde kiezen tussen Longines of Omega, en dan ook weer vragen of men dan voor Tudor of Longines zou gaan, dan vraag ik me af of je de horloges wel echt mooi vindt?

Koop wat je zelf mooi vindt voor 't budget wat jij bereid bent uit te geven

6 likes

Kan ik niet beamen. Wat een BB54 trouwens geen slechte keuze maakt. Maar ik vind bijv een LLD leuker dan een BB54.

1 like