Longines Olympic Games 1972. Wie kan er meer over vertellen?

Goedendag allemaal,

Ik heb een Longines gekocht. Alleen weet er niet veel over is het zeldzaam of niet. Wat kunnen jullie zeggen over het uurwerk?

8 likes

Maker: Longines
Model: Conquest
Reference: 8614 1
Year: Circa 1972
Case No: 1738 1
Material: Stainless steel
Dimensions: 36mm diameter; 12mm thickness
Crystal: Plexiglass
Lume: Tritium
Caliber: Longines manual-winding chronograph caliber 334, based on the Valjoux caliber 236

Flink googelen!

pusher en kroon lijken mij bizar

1 like

Die zijn origineel hoor.


Edit: Nah, de kroon wellicht niet.

4 likes

De Pusher is in jouw plaatje veel hoekiger als van TS…

Betekent niet dat het niet origineel is (tenminste, ik kan me voorstellen dat er wat kleine variaties zijn van het horloge).

2 likes

Hij is ong 47/48 jr oud.

2 likes

Ik vind dit raar. Dit is de tweede vintage die je in korte tijd hebt gekocht en je doet voorkomen alsof je er geen verstand van hebt. Weet dat je je in een mijnenveld begeeft! Misschien is het zinnig om vooraf hier even wat info te vragen voordat je overgaat tot een aankoop?

1 like

:rofl:

1 like

Inderdaad!

correctie. derde.

1)rolex
2)breitling
3)longines

1 like

Zie je best vaak voorbij komen dit type, niet bepaald zeldzaam. Ik vind ze wel gaaf :slight_smile:

Weetje ik dacht dat dit forum leuk zou zijn.

Ik ben naar de Juwelier gegaan en nam ze zonder gezeur terug. En ik heb met het geld een andere gehaald.

Lijkt meer een uitlach forum. Ik bepaal toch zelf wat ik doe en wat ik koop?
Heb een superbaan en verdien veel geld, ik kan zonder hoofdpijn een paar horloges aanschaven.
Snap niet wat de probleem is.

Ik kocht idd een NEPPE rolex en Neppe breitling SO WHAT? Geld terug = Opgelost

2 likes

Deze komt van Potma. Netjes vermeld dat de push button is vervangen :wink:

2 likes

Snap de frustratie enigszins, maar een zekere bescheidenheid is ook wel charmant :slight_smile:

2 likes

Ik heb niet het idee dat @Chlorophyl je in zijn reply uitlacht :blush: … maar goed, fijn dat je een goede baan hebt … ik vind t al met al wel vermakelijk leesvoer en hoop oprecht dat je een mooi horloge hebt aangeschaft in vergelijk met je vorige 2 aankopen

4 likes

Laat me niet lachen!

Ja maar vervolgens ga je hier advies vragen. Ik lach je niet uit. Het enige dat ik zeg is dat je beter de omgekeerde volgorde kan aanhouden. :man_shrugging:

Gefeliciteerd!

11 likes

Niet om het een of ander maar voor future reference zou ik weg blijven bij Potma.

Ik was niet al te lang geleden bij hem in de zaak en hij liet mij een Rolex 16233 zien die volgens hem uit 2009 kwam…

Nu kwam het specifieke exemplaar uit 2000-2003 dus ja…

En ook leuk vertellen dat 5500€ voor een 16233 zonder d+p een erg scherpe prijs is, jammer maar mijn vertrouwen in die zaak is weg.

Mooie Longines en draag hem met veel plezier!

In elk geval krijg ik altijd een bittere smaak in mijn mond bij deze olympische spelen. Ik was twaalf maar weet het nog goed.:sleepy:

1 like

Blijkbaar zijn er diverse Longines Olympic’s uitgebracht. Deze heb ik nog thuis liggen. Ook met blauwe plaat en stalen kast, maar zonder chrono

2 likes

Als je iets aan in plaats van af kunt schaven snap ik dat je veel geld verdient!

:wink:

5 likes