Longines only (Deel 1)

Heb geen ervaring met Longines dealers in Almere, maar er zijn in elk geval 3 verkooppunten in jou stad

1 like

Ik heb zojuist de Lindbergh Hour Angle Watch op een MIL-SPEC Hybrid Premium Canvas & FKM Rubber Quick Release gezet. Gekocht bij Localtime Ltd. www.gregoriades.com op Cyprus! Duurde ongeveer anderhalve week voordat deze binnen was maar dan heb je ook wat. Communicatie was prima met deze ondernemer!

Ik was het “zweten” van de Colareb (gedemonteerd te zien op de eerste foto) in de hitte een beetje zat en zocht naar een canvas / rubber combi. Aardig gelukt denk ik zo :thinking: Het subtiele zwarte rubber randje past mooi bij het zwart van de Romeinse uuraanduiding.

De eerste indruk qua draagcomfort is erg goed! Het rubber voorkomt verschuiven / kantelen en het bandje is nagenoeg niet voelbaar op de pols.

15 likes

Zo! Dat is met recht een bad boy! Knap horloge man :+1:

1 like

Juwelier Veerman in Huizen

Fijne winkel, familiebedrijf

1 like

Heb het door jou getoonde horloge niet in de winkel gezien maar ben ze anders ff van tevoren, ze zijn uitermate vriendelijk en service gericht

1 like

Top! Dank je. Ik ga denk ik eerst eens langs om te kijken wat ze nog meer hebben en tijdens het gesprek naar dit model vragen.

Haha, met plezier :grin:

Bouman in Culemborg. Weet alleen niet of ze zo’n model op voorraad hebben.

Je mag de mijne met leren band uiteraard komen passen. Kan ik meteen mooi aan die prachtige GS van je ruiken :slightly_smiling_face:

Die retrograde seconde-wijzer die elke minuut terugspringt🤪

1 like

Gaan we binnenkort doen! Ben ook wel benieuwd naar de Tudor.
Neem ik ook de hele doos mee.

Juist! Dat dus.

1 like

Enkele maanden terug sprak ik iemand bij een AD over de Spirit modellen en de lange lugs die Longines veelal heeft. De beste man vertelde mij dat de 40mm Spirit aangepast wordt en kortere lugs krijgt (zoals ze op de Zulu time al hebben gedaan). Zal een subtiel verschil zijn, maar duidelijk merkbaar.
Probleem hierbij blijkt wel dat het referentienummer niet wordt aangepast. Voor een AD zal het dus niet duidelijk zijn of ze de “lange” of de nieuwere “korte” versie in huis hebben…

Ik heb geen idee of dit verhaal klopt en vanaf wanneer de nieuwere versies uitgeleverd zouden worden, maar ken deze man wel als een betrouwbare bron. Zou wel een welkome aanpassing zijn in ieder geval.

1 like

Ik ga vragen bij ze. Dank je.

1 like

Iemand bekend met de heritage silver arrow? Zit er hard aan te denken om die aan te schaffen.

1 like

Je hebt de Longines smaak te pakken, zo te horen! Gaaf merk :grinning: :grinning:

Dat is geweldig nieuws, dan ga ik nog even wachten met de aanschaf. De lange lugs is eigenlijk het enige wat me weerhoudt de trekker over te halen. Bedankt voor het delen!

1 like

Dat is best jammer… Dan hoop je als klant ook maar dat je bij de nieuwe lichting zit zegmaar. Bij de HydroConquest zelfde verhaal; de HC’s met oude L888 en de nieuwe L888 (silicium en extra gangsreserve) hadden hetzelfde referentienummer.

1 like

Volgens mij heeft deze de pakkend naam L2.715.4.71.3. Longines Master Collection Retrograde.

EDIT: dat had je zelf al uitgevogeld zie ik. :laughing:

1 like

Dat is bijzonder zeg. Een aanpassing aan het uurwerk of iets dergelijks kan ik me nog voorstellen, maar zo’n behoorlijk ingrijpende aanpassing van het ontwerp van het horloge onder hetzelfde referentienummer? Dat vind ik nogal wat.

Overigens zou het al veel schelen als ze het ontwerp van de endlinks aanpasten. Net als bij de vorige generatie Speedmasterband steekt die erg ver uit.

1 like

Longines inderdaad, en de rest met mooie dials.:+1:

1 like

Oude en nieuwe 888? Weer wat nieuws dacht dat de voorganger de 633 was? Die wordt nog verkocht in de ldd met refnr l4.674.4 l4.774.4 heeft de 888… Dacht dat bij de hc ook zo was.

Ja, maar nogmaals; Ik weet niet wat er van waar is. Heb er verder ook nooit iemand over gehoord, dus wellicht eens het vragen waard bij een AD of zij er iets van weten.

Ja inderdaad, Ik zou lekker m’n meetlintje meenemen haha!

Eens!

In de oude generatie HC zat inderdaad de 633. Maar in de HC met keramische bezel is even terug ook een interne aanpassing geweest, wat ook nooit verder is aangekondigd. Hierbij is de gangreserve van 64 uur naar 72 uur gegaan en is de balans vervangen voor ééntje met een silicium (antimagnetische) balansveer.
Op de site is nog altijd onder het tabje uurwerk “L888” te zien. Wat ze niet laten zien is dat dit nu dus de L888.5 is waar dit voorheen de L888.3 was.

L888.4 bestaat ook. Enige verschil met de .5 is dat .4 COSC gecertificeerd is. Deze zijn o.a. te vinden in de Spirit lijn.

3 likes