Longines only (Deel 1)

Wow, een hele nieuwe lijn!

2 likes

Het valt me op dat bij de specs staat dat het caliber exclusief voor longines is…Bijna “in house” denk ik dan maar nog een stapje te ver om het echt zo te noemen.:thinking:

De L888 is in de kern een 2892-A2 maar zodanig alleen voor Longines gemodificeerd.

Eerlijk gezegd, in de 15 jaar van de hobby ben ik dat hele ‘in-house’ geblabla van merken steeds belachelijker en niet relevant gaan vinden.

2 likes

Deze bestaat toch al een tijdje?

Ik heb 'm nog niet eerder gezien :slight_smile: Maar kan zijn hoor.

1 like

Klopt,maar is de l895 een nieuw caliber?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ben zelf niet erg geïnteresseerd in chronografen.

1 like

Longines gaat hoger in de markt gezet worden langzaam maar zeker…Omega achterna wat ool erg duur wordt.

1 like

Dat vind ik dus echt een teleurstellende ontwikkeling. Ben zelf erg merkentrouw en de 1.500-3.500 range is echt mijn ‘sweet spot’ zegmaar. Zo was ik ooit erg van Omega maar overgestapt op Oris en nu Longines. Reden daarvoor behoeft geen uitleg denk ik.
Ik snap ook echt niet waarom een merk zoiets wil doen als het een mooie positie in de markt heeft.

2 likes

Helaas

3 likes

Denk dat we aardig gelijk denken, chronografen vind ik ook niks, heb ik ook niet… Omega’s een paar, maar longines het meeste. Oris heeft ook mooie dingen maar krijg het niet over mijn hart om daar hetzelfde geld aan uit te geven als longines… Het is puur gevoel.

1 like

Vandaag draag ik, sinds maanden, mijn Legend Diver weer eens. Verbaasd me iedere keer weer hoe prettig dit horloge draagt en hoe mooi het saffier er op ligt.!

16 likes

Inderdaad zoals @ErwinJ zegt exclusief door ETA voor Longines gemodificeerd. Er zit daarvoor ook een hele ETA afdeling in Saint-Imier, heb ik ook vluchtig tijdens mijn tripje daarnaartoe gezien.

Overigens is mij toen ook verteld dat de exclusiviteit van die uurwerken beperkt is in tijd, 5 jaar wel te verstaan. Daarna mogen de uurwerken in principe gebruikt worden door de andere merken van de Swatch Group. Of dat ook gaat gebeuren is natuurlijk de vraag. Inmiddels zitten we natuurlijk alweer op de l888.4 (COSC) en l888.5. Wellicht is er dan wel een .6-7-8-9 o.i.d. die weer 5 jaar exclusief mee kan. Of misschien is de l888 voor Longines dan wel verleden tijd en komt er iets heel nieuws à la Powermatic 80, maar dan op de 2892 gebaseerd ipv de 2824.

Nope. Zat bijvoorbeeld al in de Tuxedo Chrono. Is wel een ander soort chronograaf uurwerk dan in bijv. de Big Eye en de Spirit, waar de uurwerken in de laatstgenoemde specifieke chronograaf uurwerken zijn en de L895 in wezen een L888 is waar een chronograaf module op is gezet.

2 likes

Ik weet dat sommige calibers exclusief zijn, maar had het nooit zo expliciet bij de specs zien staan bij andere modellen. Jij wel? Misschien is het me altijd ontgaan.:thinking:

1 like

Ik heb geen Longines maar vind dit toch een mooi topic :ok_hand:

Wie weet komt er ook ooit eentje bij mij :shushing_face::slightly_smiling_face:

5 likes

Nu je het zegt, ik had het nog niet eens zien staan. Dat stond er zo voorheen niet inderdaad.

1 like

Mijn eerste Longines, de Master Collection Retrograde.

12 likes

Wat een parel! Mooi hoor. En die PR-meter, handig!

2 likes

Bedankt! Het wijzertje op de 6 uur positie is geen power reserve maar een retrograde secondenwijzer op dit model. Erg mooi om in werking te zien :heart_eyes:

1 like

17 likes