Longines only (Deel 1)

21 likes

Lekker hoor, mooi horloge. Like+ waardig.

3 likes

Dank U , krijgt alleen te weinig draagtijd :face_with_raised_eyebrow:

Tsja, concurrentie hè, ik ken dat. Velen hier kennen dat. Maar, hou vol Frans. :rofl:.

3 likes

Op een vintage style leather van Amazon (zie link in eerdere post).
Vind de stijl leuk, nog niet 100% overtuigd van bandje. Wart roder van kleur, wat donkere randen en aparte ‘grain’.

12 likes

Ik vind het wel mooi staan.

2 likes

Ik vind het ook zeker niet lelijk! Maar misschien dat een iets minder ‘net’ leren bandje beter zal staan. Ach, volgens mij heb ik het doosje per ongeluk al weggegooid dus terug kan het niet meer… :slight_smile:

Ook net op Ali een FKM ’Tropic’ besteld, kijken of dat wat is. Past wel volgens mij bij de LLD.

Leren band op een duiker is toch zoiets als vloeken in de kerk?:grimacing::grin: ik heb de ldd op de 2 originele banden en een zwarte croco…De laatste is een hirsch en eigelijk het fijnst…

1 like

Haha, ja dat is wel waar. Weet niet waar de originele (60’s) 7042 op kwam, zie toch vaak wel op leer als ik wat google?

Ik heb hem nu even op het originele ‘sailcloth’ bandje waar de LLD mee kwam. Ik vind het daarmee net weer net iets te ‘braaf’ en ‘donker’. Het is een vrij nette duiker, met een wat ruwer vintage leren bandje of lichtere kleur canvas komt ie iets meer tot leven m.i.
Maar met een croc wordt het denk ik ineens een hele classy en dressy duiker!

Een single pass leather ziet er ook nog wel cool uit, beetje richting NATO maar wat netter.

Bv deze: https://cnswatchbands.com/products/single-pass-leather-strap-vintage-rugged-oiled-brown

Ik zat nog es goed te kijken bij deze maar heb jij de band hier andersom gemonteerd?

13 likes

Zou de 19mm. rubberen banden ook op de Longines Spirit 37 passen? De champagne en dan met de groene/grijze/zwarte rubberen band lijkt me erg lekker en een soort van sport-chique zoals een witgouden Daytona up rubber.

Longines gemaild en die zeggen dat er voor de Spirit geen rubberen band wordt gemaakt, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als wel of niet passen.

Maar de lw is toch 20mm? Wil je dan een 19mm band erop zetten?

1 like

Lugwidth is (helaas) 19mm bij de Spirit 37.

deze groene rubberen band komt van ali… De sluiting is voorzien van longines tekst en logo

1 like

Nee, niet dat ik weet!

Ik dacht dat omdat het lijkt dat de oversteek , of hoe het genoemd wordt, aan de bovenkant van je pols zit en niet onder.

Heb hem ook al bij m’n favorieten staan. Maar heb m’n Reverso nog niet zo lang en ben aan het kijken voor een BB58, daarna mss wel de Spirit.

Lange termijn plannen.

Heb je daar een link van?

5 likes