Longines only (Deel 1)

Als je wilt weten wat een horloge waard is, ga naar een betrouwbare taxateur. Je kan natuurlijk ook zelf onderzoek doen op Chrono24.nl. Staan zat horloges op, dus van dit model zullen er ook wel wat op staan. Als je je auto wilt verkopen (of weten wat hij waard is) kijk je toch ook op sites als autoscout24 of gaspedaal?

Dat is ook waar. Maar denk dat ik jullie meer vertrouw dan de gemiddelde auto dealer.

1 like

Dit is toch wel bizar hoor…rubber band van €18 van Ali binnen voor mijn 39mm conquest…kwaliteit vooralsnog niets op aan te merken…

6 likes

Ik heb de mijne er even bijgepakt en hij doet toch wel heel origineel ogen…

€ 8,39 19% Off | 19Mm 20Mm 21Mm Rubber Siliconen Horloge Band Waterdicht Horlogeband Voor Longines Master Verovering Hydroconquest L3 Zwarte Accessoires

Je kan er ook alleen losse banden zonder sluiting in diverse kleuren

Die schatting is niet meer helemaal correct. Estimated repair time. Eind november. :no_mouth: lokale rep die ik belde zei, ja corona maar zal zeker niet zo lang duren… jadajadajada :unamused:

Niet veel zin om tot eind november te wachten… :worried:

Voor het vervangen van een batterij??

Gezien het doorsturen van Servicecentre in NL naar Zwitserland, ben ik bang dat het meer dan alleen de batterij is.

Maar de AD rep (Bijenkorf) kon niet meer zien dan dat er ‘standaard onderhoud’ op de bon stond. :no_mouth:

1 like

Volgens mij gaat het horloge toch naar het Servicecentre in Brussel? Mijn Hydroconquest was ik onlangs ook nog ruim 2 maanden kwijt voor reparatie :frowning:

Volgens tracking : 0290 CS Eindhoven NDL .
Maar kan dat het CIS niet de juiste info geeft. Ik geloof dat AD ook aangaf Brussel.

2 maanden lijkt me nog ok, ze gaven ook 6 tot 8 weken aan. Dat is al 3 weken geleden…:expressionless:

Wat was er aan je Hydro?

Klopt, eerst Brussel dan pas CH.

Het punt van juweliers/AD is dat zij zich wel Service Center mogen noemen, maar alleen Level-1 (banden vervangen, batterijtje).
In Nederland zijn nog een aantal zelfstandige horlogemakers die gecertificeerd zijn level-3 (ikzelf ook).
Wij krijgen toegang tot dezelfde onderdelen en werkinstructies als de mensen in Brussel en Zwitserland, Na een reparatie of beurt mogen wij ook dezelfde garantie afgeven.
Hebben we tenslotte training voor gehad en examen gedaan. Ook is ons atelier ge-audit geworden door een medewerker van SGN en rondgang langs alle werkplekken + inventarisatie aanwezige gereedschappen/apparatuur.

Dus als je sneller geholpen wil worden, zijn er meer mogelijkheden dan opsturen:

Cheers,
Lowieke.

Is dit reklame of een info-merchial? Het is bedoeld als informatie delen… :innocent:

3 likes

Ik ben van het idee, het eerst de verkoper te laten oplossen (volgens mij is dat verplicht als je aanspraak wilt maken op garantie). En ik ging er vanuit dat het ook echt de verkoper moest zijn, dus ik ben 2 uur naar de bijenkorf gereden, alleen om te horen ‘oh maar je had ook bij een AD in de buurt mogen binnenspringen’.

Oh fijn, dat hebben ze mij niet gezegd, (ok fair enough ik heb er niet naar gevraagd) en de shop in shop van Longines in Bijenkorf het dichtst bij vanaf Zeeuws Vlaanderen is toch al een 1,5 tot 2 uur rijden. AD in de buurt is 30 min.

Anyhow, voor eventueel garantiegevallen in de toekomst kan ik ook gewoon bij jou(jullie?) aankloppen?

1 like

De garantie is tussen jou en Longines en staat los van de verkoper. Het meest voor de hand liggend is inderdaad om via de verkoper te werken maar dat moet dus niet persé.

1 like

@Prof_Hoax @Lowieke Je hoeft idd niet naar de verkoper te gaan voor garantie kwesties. Toen ik 6 maanden mijn Breitling in bezit had, hoorde ik ineens een vreemd geluid bij het draaien van de rotor. Ik had hem gekocht bij Van Willegen in Den Haag, maar dat is zo’n pokke eind ver weg dat ik maar naar een Kahlé in Laren ben gereden. Daar door de dames erg vriendelijk geholpen en het was geen enkele probleem dat ik hem daar niet had gekocht. Na 2 maanden het horloge weer terug, nadat Breitling een volledig kosteloze reparatie had uitgevoerd en het gehele uurwerk heeft gecheckt. Ook nog eens zonder gezeik dat de schade door de gebruiker kan komen. Zo’n goede ervaring m.b.t. een garantie kwestie heb ik nog nooit gehad bij andere producten.

1 like

Hij stond regelmatig ineens stil en haalde de gangreserve van 65 uur niet. Was ook midden in corona-tijd dus ik vond 2 maanden meevallen.

Toen ik nog bij een Shop-in-Shop van de Swatch Group in de Bijenkorf werkte hanteerden wij inderdaad altijd 4 tot 6 weken, dit werd bijna altijd wel gehaald. De garantie is inderdaad internationaal dus je zou het horloge bij elke Longines AD in kunnen leveren ter reparatie.

@Lowieke: hoe kan je op de site van Longines het verschil tussen Level 1 en Level 3 servicecenters zien?

Helaas niet mogelijk om te zien…

Wanneer het Service Center alleen horlogemaker is dan vrijwel altijd een level 3. Juweliers en warenhuizen hebben zelden nog eigen horlogemakers dus meestal geen level 3.

Hallo, ik ben wegens een nieuwe aankoop opzoek naar een stainless steel bandje voor een longines world time (20mm) nou is het wel tof als het logo erop zou staan maar een officieel bandje is ietwat prijzig. Had tot nu toe dit gevonden https://www.etsy.com/listing/725098332/longines-stainless-steel-watch-strap?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=longines+watch+band&ref=sr_gallery-1-15&cns=1 en nog een paar standaard stainless steel bandjes op Ali express. Weten jullie ergens nog wat?

Best tof!

1 like

Ik wil graag mijn collectie uitbreiden en tweif tussen de flagship en de master collection.

Graag hoor ik uw mening welke het moet zijn en waarom.

4 likes