Heel mooi . Geniet ervan…
Heel mooi !!
Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier blij mee bent. Geniet er van.
Bevalt tot nu toe gelukkig erg goed maar heb het horloge ook pas een dag.
In het echt vallen de details zoals de gepolijste ring op de wijzerplaat, opgelegd Longines logo en sterren veel meer op en zorgen voor meer diepte afhankelijk van de lichtinval.
De afwerking vind ik (voor dit segment) echt heel erg goed, het geborstelde staal is erg strak en algemene afwerking van wijzers en wijzerplaat is ook van hoog niveau. Lume is ook top! Vergeleken met mijn HydroConquest Ceramic is deze toch echt wel kwalitatief hoogwaardiger.
De band is relatief licht en soepel, gepolijste delen maken het af en voegen naar mijn mening iets toe.
Ik ben er erg blij mee in ieder geval
Echt een heel mooi horloge. Deze ga ik snel eens passen.
Gefeliciteerd!!
Goed om te lezen! Ik wil binnenkort de witte 40mm eens gaan passen als een mogelijke aanvulling op de collectie. Top ook van de band, dat hield mij een beetje tegen bij de HC.
Zeker doen! De witte/zilveren plaat had eerst ook mijn voorkeur maar bij de zwarte vind ik het contrast tussen de cijfers en gepolijste delen met wat mooier.
Deze is ook erg mooi, veel beter nog dan op de foto’s die ik tot nu toe gezien heb.
Mooie horloges te zien in dit topic! Ik overweeg om mijn speedmaster racing in te ruilen voor een hydroconquest 41mm automaat.
Zijn er hier ervaringsdeskundige die iets kunnen vertellen over de kwaliteit en accuraatheid?
Ik heb een HydroConquest Ceramic. Zeer fijn horloge, prijs/kwaliteit verhouding erg goed naar mijn mening. Mooi dubbelzijdig ontspiegeld glas dus erg helder!
De mijne loopt ongeveer +6 sec per dag.
Dingen die beter kunnen zijn met name de sluiting van de band (hebben ze flink op bespaard, maar uiteindelijk doet het wat het moet doen) en ook de lume is onder de maat (zeker voor een duiker).
Verder kan ik weinig slechts bedenken over de HC.
Die van mij loopt wanneer ik hem draag (dus combinatie van posities) heel constant strak op de tijd. Wanneer ik 'm in m’n horlogedoos heb met de plaat omhoog loopt ie tussen de -1 en -2 per dag. Wellicht heb ik een gelukstreffertje met de lage afwijkingen.
Ik ben zelf geen expert, maar heb begrepen dat een ETA 2892 (waarop de Longines L888 in de HC is gebaseerd) achteraf vrij eenvoudig strak te reguleren is door iedere horlogemaker.
Yep, geen enkel probleem, kan iedere horlogemaker mee overweg
Klopt, sluiting is een minder punt maar voelt wel degelijk aan. Jammer is ook het gebrek aan halve schakels maar kunnen wel los worden aangeschaft achteraf.
Inderdaad!
Bij de “oude” Hydroconquest zonder keramische bezel insert en de H-link band kon je de schakel welke de duik-extensie verbind met de rest van de band verwijderen (zie blauw gemarkeerd op onderstaande foto). Dit is in principe een halve schakel, en de volgende link op de oude H-link band past vervolgens perfect op de duik-extensie.
Helaas passen de reguliere schakels van de “nieuwe” Hydroconquest niet op de duik-extensie. Ik heb heel creatief een halve schakel welke ik over heb van mijn VHP ertussen gezet. De centerlink sluit gelukkig perfect op de andere schakel aan, maar hij is niet even iets smaller aan de buitenkant (zie rood gemarkeerd op onderstaande foto).
Goede oplossing! Het middelste gedeelte van de VHP is wel geborsteld itt gepolijst bij de HC toch? Het zal niet opvallen maar ik zou er niet tegen kunnen
Klopt
Het is op deze manier een beetje een franken-band, maar hij zit nu wel als gegoten haha!
Superb