Ik heb gister gesproken met een AD over de Hydroconquest 41mm automaat, welk al een tijdje op mijn lijstje staat.
Voor de afwisseling wil ik zowel de stalen als de rubberen band hebben. De beste man wist mij echter te vertellen dat de rubberen band niet op de stalen versie past en visa versa… Dat klopt volgens mij niet maar hij was erg stellig. Is er een ervaringsdeskundige die mij kan vertellen of dit klopt?
Volgens mij dikke stierenpoep. Het horloge is exact hetzelfde. Heb zelf geen rubberen band ter bevestiging, maar heb meerdere mensen gehoord die achteraf rubber erbij hebben gekocht.
Waarom zou Longines als “budget luxe merk” extra kosten maken door 2 verschillende kasten te maken voor hetzelfde horloge, alleen maar voor een ander type band?
Geloof er niets van. Juweliers zijn wel vaker van mening dat een rubberen band alleen op het horloge past waarmee het wordt geleverd door de fabrikant. Dat is gebaseerd op onwetendheid en desinteresse in hun product.
Gaat het wel over hetzelfde model, alsin beiden met ceramic bezel (nieuwe model), of beiden met aluminium bezel(oude model)?
Wie weer zit daar een klein verschil tussen in de bandenaanzet
Dit is onzin, de rubberen band past gewoon als je het horloge met stalen band hebt aangeschaft. Als je in het systeem van de Swatch Group zoekt op kastnummer komt zowel de stalen als rubberen band naar boven.