Longines only (Deel 1)

Die VHP blijft lekker he?

1 like

Ja hij blijft boeien. :+1:

Heel mooi horloge zeg, graag meer foto’s :grin:

1 like

Ik heb hem vandaag toevallig weer om:

25 likes

190 euro nieuw. Ik heb nog een gebruikte liggen die weg mag. Graag een privebericht bij interesse. :ok_hand:

Heel blij mee, mijn eerste automaat.

23 likes

Door het design van de Tudor Black Bay modellen zat ik eens te denken hoe het zou zijn als de Hydroconquest een andere kleur bezel had t.o.v. de plaat. Ik heb even in photoshop wat edits gemaakt.

Klik hier om edits te zien

Config. 1

Config. 2

Config. 3

Config. 4

Config. 5

Config. 6

Ik vind sommige combinaties er best wel aardig uitzien.
Gezien ik een blauwe plaat heb ga ik misschien eens bij een service center informeren of het mogelijk is een bezelinsert los te kopen en wat de kosten daarvan zouden zijn. Als de kosten te overzien zijn zou ik configuratie 2 wel eens in het echt willen proberen.

Wat denken jullie van deze combinaties?
@Lowieke Jij kan vast wel vertellen of zo’n bezel apart bestellen mogelijk is? :innocent:

3 likes

Werken met de Longines LD

20 likes

Knap gedaan! Ik had eigenlijk ook wel een plaatje van een zwarte wijzerplaat met groene bezel willen zien, a la Rolex “Starbucks” of vise versa. Dat lijkt me er nog best aardig uitzien.

1 like

Goeie! Ik zal die er vanavond ook nog in gooien

1 like

Ik vind de zwarte wijzerplaat met blauwe lunette en andersom best aardig maar het origineel blijft naar mijn mening het mooiste! :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd wat er uitkomt. Loop zelf ook al een tijdje met deze gedachte en te zoeken naar een zwarte bezel voor mijn blauwe hydroconquest (pre ceramic model).

1 like

HydroConquest vandaag:

16 likes

Op verzoek :wink:

13 likes

Oehh die groene met zwarte plaat is best goed gelukt

1 like

Helemaal mee eens.

1 like

Toch wel gaaf die groene lunette met zwarte wijzerplaat!

1 like

Ik ben nog 1 edit aan het maken, die wordt ook wel heel vet!
Stay tuned!

Nou deze edit duurde wat langer…

• Een halve lunette van de blauwe HC knippen
  • Alle markeringen van de lunette halen
  • De aanwezige cijfers van de originele lunette kopieren
  • Nieuwe cijfers van de bestaande cijfers maken (bijv. 2x een “3” gespiegeld om een “8” te maken)
  • GMT wijzer van de VHP gmt kopieren
  • nog wat kleine aanpassingen

Maar dan hebben we nu wel een Hydroconquest GMT :sunglasses:

En een boutique editie

18 likes

Haha geweldig! Maar serieus gaaf, hoeveel zou Longines hiervoor vragen :grinning:

2 likes