Wat je zou kunnen doen.
Als je een vliegreis vanaf Schiphol gaat maken dan kan je (ruim) vantevoren bij Gassan op Schiphol je gewenste Longines bestellen.
Scheelt 21%. Horloge hoef je vervolgens niet meer aan te geven bij de douane, omdat het een legale constructie is.
Zal je wel toevallig moeten vliegen (vakantie of werk).
Geldt overigens voor alle horloges die Gassan verkoopt. (behalve Rolex natuurlijk)
Probleem daarmee is dat gruwelijk vliegangst heb. Ik krijg al buikpijn als ik over de a5 rijd en die dingen naast me zie taxiën om even later op te stijgen. maar waar het meer om gaat, Longines wil graag van de assumptie af dat ze met korting gekocht kunnen worden. De marketingmensen zijn daar vol aan de slag de laatste jaren om Longines weer hoger te positioneren en zo dus de prijzen te verhogen.
Zonder dat ik uk zag staan had ik al het gevoel van uk bij die foto. Ruim 20 jaar gewoond daar. Doet me denken aan Bournville, een wijk in Birmingham.
Dacht weer eens een nieuwe Longines catalogus te bestellen, helaas doen ze geen geprinte kopieën meer.
Maidenhead, Slough
In Slough staat een hele grote chocoladefabriek waar ik heel veel kwam. Ken die streek daar erg goed.
Zit er zelf ook aan te denken om een Longines Dolcevita aan mijn vrouw cadeau te doen. Die volledig rose gouden in het kleinste formaat. Heb de stalen versie in het verleden ook wel eens langs de Cartier tank gelegd en eigenlijk vind ik de Longines mooier. Weet alleen niet zo goed wat ik voor korting kan of moet verwachten. Zeer incourant model in rose goud. Dus elke dealer zal hem moeten bestellen denk ik. Niet zeker of het dat juist onwaarschijnlijker maakt dat je korting krijgt.
Mijn ervaring met de dolce vita red nergens op voorraad was bij de gebruikelijke ads voor mij. Bestellen konden ze allemaal, maar zonder korting. Waar ik deze gekocht hebt lag hij op voorraad en kon er wel een leuke korting af. Het model dat jij zoekt is wel een andere prijsklasse en ik heb werkelijk geen idee hoe je dat moet aanvliegen.
Voor zover ik altijd hoor is dat hoe duurder en incouranter het model is hoe meer korting je kan krijgen, mits deze op voorraad ligt.
Ja, ik ben bang dat het misgaat bij de voorraad. Ben hem tot op heden nog nooit ergens tegengekomen. Maar misschien dat ik er eens wat belletjes naar dealers aan waag komende tijd.
De conquest begint aardig op stoom te komen met al die nieuwe kleuren en maten. Ik kocht de mijne vorig jaar in Duitsland terwijl de ad waar ik vaak kom, het model nog niet eens kende.