Longines only (Deel 2)

Ja doe dat eens :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nog steeds de enige met zwarte plaat ook toch?

1 like

Hoe bevalt je Big Eye?
Blijft echt een topper om te zien!

Draag hem dagelijks sinds aanschaf, dus zou ik zeggen dat hij prima bevalt. Maar denk dat ik nog in de “honeymoon” fase zit.:joy:

15 likes

Antracietgrijs…:smile:

1 like

Even een conquest van 50 jaar geleden.

15 likes

Haha nice!
Verzoekje: Plaatje van de caseback, die vind ik ook heel vet :smile:

Ah ja, fair enough!

1 like

14 likes

Longines heeft op heel veel modellen mooie casebacks. Je zou er een topic mee kunnen vullen. :smiley:

2 likes

Erg gave chronograaf dit… Tijdje naar op zoek geweest via het forum, maar begint nu weer te kriebelen…

1 like

Snap ik, is ook gewoon een leuk ding!:+1:

1 like

Mooie dag vandaag :sunny:!

Ik twijfel nog steeds soms of de 38mm net niet een tandje beter zal staan qua proporties. Dillema!

24 likes

Nee joh. 41mm rules.:wink::sweat_smile:

2 likes

18 likes

Wat voor mij de doorslag gaf om deze kleur te kiezen was de kleur van de datumschijf. Wit op zwart. Dat vind ik mooier dan zwart op wit.

1 like

Persoonlijk vind ik de 38 mooier staan bij de meeste mensen. Maar dat komt ook omdat ik een 3-wijzer horloge al snel groot vind ogen, door veel lege ruimte op de plaat.
Mijn spirit chrono van 42mm vind ik er prima uit zien qua maat (al draagt ie wel puur groot), maar ik heb ook de conquest 41mm gepast en die was gevoelsmatig meteen een dienblad op mijn pols.

Afgezien daarvan vind ik de 41 jou prima staan zo op de foto. Daarbij vertekenen foto’s ook vaak, dus het zal in het echt nog beter zijn denk ik dan.

Toevoeging:
Het is trouwens dat ik een zwak heb voor blauwe platen, want elke keer als ik jouw foto’s zie van die groene vind ik dat misschien wel de mooiste van dit model :ok_hand:
(Op de kleur datumschijf na dan, zoals @Pieterswatch ook zegt). Jammer dat ze die niet hebben gematched net als de antraciet en de blauwe.

2 likes

@MarTime en ik hadden destijds de optie van 38mm (nog) niet. Voor mij is het prima zo. Ik heb meerdere Longines’ van 34mm tot 42mm. De conquest 2023 is wel de enigste die ik op staal draag en voor het robuuste effect moet zorgen in de collectie.

3 likes

Hebb0n :heart_eyes:

Eigen plaatjes?

1 like

De blauwe maanfase mastercollection is echt mooi, draag em minder vaak omdat ik die echt wil beschermen van het dagelijks leven.

1 like

Jawohl :smile:

Ja die is echt mooi inderdaad. Net als die nieuwe flagship moonphase.
Aan een kant zonde om niet te dragen, maar ik snap je wel. Gelukkig heb je ook genoeg anderen om te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik moet ook bekennen dat ik meestal van de 40+mm was maar sinds een tijdje 38/39 echt ben gaan waarderen. Eigenlijk gewoon altijd netjes en goed. Gekke dat ik mijn 40mm GS op staal kleiner vind ogen en dragen, maar grote kans dat mede komt door het L2L verschil van 47 tov de 49 van de Conquest.

Thanks! Het kan ook prima, maar is denk net even voor het fijnere en voor het oog. Heh sowieso het idee dat ik hem om de pols groter vind ogen dan in de spiegel. Eigenlijk nog nooit zo gekeken of foto’s gemaakt, dus bin deze :joy:

Herkenbaar! Normaliter ben ik ook blauw fan maar deze groene is nèt even anders groen of zo. Ben er qua kleur heel blij mee! Al is die champagne :clinking_glasses: 38mm ook errug geslaagd vind ik.

Misschien überhaupt eens passen en vergelijken.

Wat trouwens sowieso niet meehelpt ook is het design van de kast en lugs. Best recht en daardoor verre van dat ze de pols omhelzen. En hierdoor groter aanvoelt:

6 likes