Longines only (Deel 2)

@Zengineer ik ging initieel “zeker” voor een zwarte dan wel witte plaat, maar moet toch zeggen dat die champagne mij positief verrast heeft. Wellicht dat het om die reden dan toch de 38 moet worden

1 like

Zoveel beter na al die gekkigheden van de laatste tijd.:wink::grin:

3 likes

Hahaha!
Hij blijft wel heel erg lekker op staal moet ik je nageven.

1 like

Beide staan goed! Ik zal niet zeggen dat champagne mooier is, maar… :wink: Die olijfkleur staat hier nog in het blauw volgens mij!

1 like

17 likes

13 likes

Longines kwaliteit. Gisteren sinds heel lange tijd weer eens gaan dragen, rustig geschud om de rotor te laten draaien zodat ze ging lopen en het horloge omgedaan. Afwijking nu 30 uur later is 0 sconde!

1 like

Maar wel met de klassieke Longines lugs :smirk:

2 likes

Vind je lange lugs niks? Ik vind dat dus erg mooi, op de tuxedo en ld bijvoorbeeld. :heart_eyes:

1 like

Zeker wel! Maar veel horloges van Longines hebben wat langere lugs waardoor ze iets groter dragen dan de diameter suggereert.

Mijn Citizen heeft dat ook en ik vind het erg mooi

2 likes

Door de lichtval lijkt het net of m’n Spirit maar 1 ster krijgt van 5 :wink:

25 likes

Bij Weerd Janssen in Zeist:

image

3 likes

Toch bijzonder, ouder dan ik, maar dan toch nog zó tof

20 likes

26 likes

:green_heart:

16 likes

32 likes

Geweldige kleurencombinatie van de kast en de wijzerplaat.

1 like

Hallo allen! Nieuw hier en nieuw bij de “hobby”. Ik zeg “hobby” omdat ik eigenlijk hoop dat dit niet mijn hobby wordt, en het inderdaad bij het geplande 1 horloge zal blijven :'). Erg leuk om te zien dat dit zo’n actief forum is.

Ik ben van plan om een Longines Conquest aan te kopen. Dit weekend bij de AD gaan bekijken, en deze had helaas de 38mm nog niet op voorraad, maar de 41 was al erg mooi (maar wel echt te groot voor mijn kleine pols).

Ik zag hier ook ALTHERR voorbij komen in een eerdere post. Hier heb ik een aanbieding opgevraagd en deze kwam significant lager uit dan het 2300 prijskaartje wat in de winkel hangt.

Ook op dit forum al wat rond gezocht, en vaker gezien dat er bij de AD ook altijd wel onderhandeld kan worden. Mijn vraag is daarom, is er ook een online prijsvechter in NL, waar ik een mooie prijs op kan vragen? Dat zou mij vooral helpen in onderhandeling met de AD (ben ik niet zo goed in :stuck_out_tongue: ). Ik wil graag bij de locale AD kopen, ze hebben me goed geholpen en hoort ook een beetje bij de ervaring, maar het gat met de aanbieder uit duitsland is nu te groot. Daarom wil ik ook weten hoe laag dit horloge kan gaan in NL :slight_smile: .

Wellicht is dit te veel informatie en een te grote vraag voor in dit thread, als dat zo is, excuses daarvoor! Ik kon nergens een knop vinden om een nieuwe post te maken.

2 nabranders:

• Wat zijn jullie ervaringen omtrent krassen? De gepolijste kast zal natuurlijk wel gaan krassen. Ik heb een kantoorbaan dat scheelt denk ik :slight_smile:
  • Heeft hier iemand spijt van zijn Longines Conquest? Ik vind het een prachtig horloge, al weet ik niet of hij snel gaat vervelen.
1 like

Ik heb ik augustus een Spirit gekocht bij een AD. Tijdens het passen heb ik laten weten dat ik serieus geïnteresseerd was, maar dat ik twijfelde tussen de Longines en een ander horloge. Na wat over koetjes en kalfjes gepraat te hebben, heb ik gevraagd of de prijs bespreekbaar was. Dat was zo, maar de verkoopster moest wel even overleggen. Na 5 minuten kwam ze terug met een aanbod, waar ik vrede mee had. Als ik het onderste uit de kan had willen hebben, had ik nog een tegenvoorstel kunnen maken waar ze (zo vermoed ik) ook mee in hadden gestemd. Buiten dat hun aanbod ok was, wilde ik het niet te veel op de spits drijven (ik had verder nog geen relatie met de AD).

Uiteindelijk is het een soort rituele dans waarbij het voor beide partijen moet werken.

2 likes

Een online prijsvechter bestaat niet in Nederland, er is niemand die met zwitserse horloges stunt. Tegen een ad zeggen dat het online goedkoper kan? Misschien mag je koffie nog opdrinken maar ik denk dat het geen fijne ervaring voor beide is. Ik heb bij nederlandse ad’s gekocht maar ook bij bv altherr, mijn conquest 2023 komt daar vandaan en was toen nog niet te krijgen in nl. Long story short, weet je wat je wil weet je wat je wil en je vertrouwt de aanbieder, koop online. Ben je aan het wikken en wegen ga naar de ad maak er een leuke ervaring van voor jezelf en praat pas over geld als je iets gevonden hebt wat je echt bevalt.

2 likes