Longines only (Deel 2)

Als je graag met een AD een band wil opbouwen door daar te kopen, zou je ook kunnen gaan passen en dan eerlijk zijn over de prijs die je bij Altherr kunt krijgen. Misschien willen ze dan wat aan de prijs doen en kom je ergens in het midden uit.
Als je alleen de laagste prijs wil, koop dan bij Altherr.

5 likes

Zeer zeker niet. Ik heb die van mij nu een paar maanden en ben er nog altijd even blij mee. Ook nu de nieuwigheid er van af is draag ik deze nog het overgrote deel van de week. Het is een echte “Go Anywhere, Do Anything (GADA)”.
Mocht je toch verveeld raken kan je altijd wat variëren met een andere band erop. Geeft 'm echt een andere smoel. Moet je maar even een stukje terug spitten in dit topic, dan zie je wat variaties voorbij komen.

Je kan er zo voorzichtig mee zijn als je zelf wilt natuurlijk. Voor mij moet deze GADA gewoon lekker meekunnen met alles en wil ik niet moeten nadenken of ik hem af moet doen.
Zo is die van mij bijv. rustig meegeweest op de padelbaan, stijger bouwen om wat kozijnen bij te werken en valt ie regelmatig in een speelse honden stoeipartij om maar wat te noemen. Niks aan het handje.
Grappig genoeg kreeg ik afgelopen week mijn eerste echte buts op de lunette door mijn autogordel die ik niet goed vastklikte

Verder voornamelijk haarlijntjes op de band, want hier ook een kantoorbaan :stuck_out_tongue_winking_eye:
En ook wel een paarhaarlijntjes op de kast. Maar in veel mindere mate en die zie je alleen als je ze specifiek onder de juiste hoek in het licht houdt. Ik vind het allemaal wel best. Gewoon lekker dragen dus!

6 likes

Ik heb oprecht op mijn groene 41mm ex-Conquest precies op dezelfde manier mijn 1e buts opgelopen :joy:. Heb wel het gevoel dat het wel heel makkelijk gaat op dit horloge… het 2e plekje stelde namelijk ook niks voor.

De gepolijste delen op de band en sluiting ook. Ik heb nog nooit zo’n micro-scratch magnet (plus zie mijn opmerking hierboven.) horloge gehad. Daar moet je tegen kunnen…
Ik normaliter niet echt maar wat @TiBrew terecht zegt en ik ook vaker zou moeten doen: lekker dragen!

2 likes

Bedankt voor alle reacties!

@Zengineer Dit was ook inderdaad mijn idee. Ik hoef niet de goedkoopste prijs te hebben, dat is niet mijn doel. Maar ik heb vaker gelezen dat onderhandelen makkelijk kan bij een horloge, en 2300 is eigenlijk net boven mijn budget ;). Lijkt me juist mooi om een relatie met hen op te bouwen, en dat mag best 100 euro meer kosten dan een online aankoop.

@Pieterswatch Wellicht heb ik mijn doel niet helemaal goed uitgelegd. Ik hoef niet de aller goedkoopste prijs. Maar omdat ik weinig ervaring heb met onderhandelen, en omdat ik op dit forum al vaker heb gelezen dat onderhandelen best normaal is, wil ik graag weten of de Duitse prijs die ik nu heb, redelijk is voor Nederland. Ik wil niet met een onrealistische vergelijking komen, juist om het scenario wat jij schetst te voorkomen ;). Ik wil best wat meer betalen voor de service die zij bieden, maar het verschil is nu voor mij gewoon te groot. Dus in plaats van bij hun te gaan passen en vervolgens online te kopen, wil ik ze de kans geven om een bod te doen wat er tussen in ligt. Lijkt mij niet meer dan redelijk, en ik denk dat zij die open communicatie kunnen waarderen.

JoBe Dank, dit was inderdaad mijn plan :slight_smile:

TiBrew Pijnlijke kras wel dat zeg :stuck_out_tongue: Maar ik wil hem inderdaad gewoon gaan dragen. Ook zonde als hij maar in de kast ligt. Ik heb dit thread al behoorlijk door gespit, heb al meerdere van jouw bandjes voorbij zien komen die erg mooi staan. Vooral bruin leer bij de blauwe wijzerplaat is erg mooi.

Martynnn Noted, goed verwachtings management dit…

4 likes

Sorry voor de dubbel post, volgens mij kan ik mijn post (nog niet) editen: stel ik vind de krassen over 5 jaar wel welletjes, kan je een horloge dan ook opnieuw laten polijsten oid?

Polijsten is zeker mogelijk maar het kan wel de ‘scherpe’ van de kast afhalen.
Dus als de gebruikerssporen je echt dwars gaan zitten zou je het kunnen doen.
Echter komen horlogeliefhebbers er vaak achter dat beschadigingen bij hun horloge horen. Het horloge heeft het leven van de eigenaar geleefd.

1 like

Ik lees mijn bericht terug en misschien dat het hard overkomt, dat is niet mijn bedoeling. Onderhandelen is ook niet mijn ding. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ha Joost! De Conquest bevalt mij uitstekend. Geen seconde spijt gehad. Een fantastische gada! En de krasjes… Tsja… Die moet je even aan jezelf verkopen. Hier is al goed uitgelegd hoe je dat doet;)

Geniet nog even van de zoektocht en straks van je aankoop!

1 like

Na een wat langer verblijf in buitenland, eindelijk opgehaald. Nu snel een mooie Tropic strap ervoor kopen!
Mijn voorgaande LLD date heeft ondertussen ook een nieuwe eigenaar.

32 likes

19 likes

LLD op een Erikas MN gezet :sunglasses:

16 likes

Leuk! Zit me overigens af te vragen hoe het zou staan om de uur- en minutenwijzer van de 39mm LLD op een 42mm te zetten. Qua vorm lijken deze me meer lijken op die op de vintage (zie plaatje), en qua lengte lijken me ze ook ok. Die op de 42mm lijken iets langer dan de vintage, dus de kortere van de 39mm zouden wellicht ook passen.

6 likes

De secondewijzer vd 39 vind ik minder mooi dan vd 42.

idd, zou ook alleen willen kijken voor uren- en minutenwijzer

1 like

21 likes

Gefeliciteerd!!!

1 like

Blijft fijne aanvulling in de collectie.

15 likes

De schoonheid van ‘tien over tien’ nooit begrepen. Doe maar mij de omgekeerde versie :grin: (tien over negen in dit geval)

9 likes

Misschien dat bij 10:10 de wijzers in een smiley stand staan. :slightly_smiling_face:
En bij 15:40 is het een :frowning_face:

2 likes

13 likes