Longines only (Deel 2)

Yup, op een automatic staat dat vermeld.
Op de Quartz alleen waterdichtheid
3cd50dea4558a34eb2eb1adabc84bc081ad6485b_2_690x388

9 likes

Had jij niet een Conquest van 38mm nadat je 41mm te groot vond?

Yep en yep :joy:!

Dat klopt ook, maar zoals @TiBrew schreef valt deze wel mooier door de lugs die mooi aflopen om de pols. Ook door de bezel en dial lijkt deze minder fors te ogen dan zijn opvolger.

2 likes

En hoe bevalt de 38?

Het belang van ergonomie wordt nog wel eens onderschat bij het kiezen van horloges :sweat_smile:

1 like

Je weet dat ik de ‘normale’ flagship ook heb, als ik die samenvoeg met mijn moonphase krijg ik jullie flagship moonphase.:smile:

1 like

Dat klopt echt haha… Zeker de laatste tijd ben ik kleinere horloges echt gaan waarderen. De 38 bevalt meer dan prima :smile:. Natuurlijke maat voor mijn pols. Wat meer undercover of zo… de Conquest van vanmiddag is bijv overduidelijk wat prominenter aanwezig

1 like

Ah gelukkig maar!

De ene 40mm is de andere ook niet, als je 'm lekker vindt, waarom niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je bent toe aan de tuxedo van Longines. 38mm en mooie lange lugs.:smiling_face_with_three_hearts:

Die is zeker fraai!
Al denk ik dat eerst de Zulu Time 39 op de shortlist staat.
Gebruik de GMT functie niet maar vind hem geweldig mooi

2 likes

Tropic bandje is een hele mooi combi voor de LLD? Welk merk is dit? Mijn Ali FKM Tropic is met mijn LLD date verkocht, en wil een nieuwe kopen voor mijn LLD no-date. Denk dat het een original Tropic gaat worden.

Deze is van Longines zelf. Lijkt mij kwalitatief goed, maar dat dacht ik ook van een ander merk en die was na een jaar al kapot. Die was overigens wel maar 1/4 van de prijs van deze.

Die van Longines is prima, band en buckle koop je apart. Prijs valt alleszins mee. Bij Longines direct kopen is vaak de goedkoopste optie.

23 likes

20 likes

26 likes

Lekker trio hierboven hoor, poah!

3 likes

Ik mag voor het eerst meedoen in dit topic.

Minder wilde bandjes zijn in de maak, maar deze lag nog in een laatje.

24 likes

Niets mis met dat bandje.

1 like

Hallo allen!

Vorige maand bij de AD geweest voor een conquest. Practich horloge maar ze hadden alleen de 41mm in zwart. Ik wou sowieso een blauwe, en we dachten dat de 38mm me beter zou staan.
Gisteren een berichtje dat de 38mm conquest beschikbaar was bij de AD. Langsgegaan maar ik moet zeggen dat ik hem direct toch wat klein vond. Op mijn pols stond de 38 best goed, maar in een lange spiegel was hij klein, wellicht ook omdat ik 188 lang ben. Beetje zitten wikken en wegen, en uiteindelijk de 41mm in blauw besteld met een goed gevoel.

Savonds thuis begon het toch te knagen. Wat denken jullie? Is 41 te groot voor mijn pols?

(Eerste foto zwarte 41mm, 2 fotos daarna de blauwe 38mm).

Wellicht toch nog een keer gaan passen. Hij is gisteren wel al besteld maar ik denk dat ze me nog wel laten ruilen

Groet!

4 likes

Hi Jespertie.

Ik sta voor dezelfde (moeilijke) keuze. Wat is jouw pols omtrek als ik vragen mag? (mijne is 17 cm)