Beide staan mooi.
Ik vind ook dat je ze beiden goed kan hebben om de pols. Op de laatste foto vind ik het horloge niet uit verhouding met je lengte.
Kan beiden dus!
Ik vind hem juist netjes staan om je pols in de spiegel! Ik denk op de lange termijn 38 een veilige keus is. Tenzij je van een tikkeltje sportiever houdt? Je kan ze uiteindelijk beide hebben.
Er is genoeg over geschreven hier aangezien ik met hetzelfde probleem zat. Ik kon de 41mm hebben op mijn eveneens 17cm pols (wel echt de max door de lange en rechte lugs). Maar voelde me er niet comfortabel bij: Ingeruild voor de 38mm en die bevalt top!
Eerder gepost maar nogmaals ter referentie:
Waarom de 41 mm met kroon links?
Is dat bewust of/
Denk dat de 38 mm op termijn beter gaat bevallen.
Op deze foto zit dit horloge aan de rechter pols ipv de linker (had een ander horloge aan linker)
De kleinere staat naar mijn mening veel beter.
Mijn beste,
Beide staan goed hoor!!
Niks mis mee!!
Doch, de 38 mm oogt voor deze dresser wat ingetogener / verfijnder.
Dus als ik moest kiezen, de 38 mm versie.
Succes.
Orologio Signaturis Temporis
Hoi Joost, ik ben uiteindelijk met een 18cm pols voor de 41mm gegaan. Vooral in de spiegel oogde deze een stuk meer proportioneel. De 38mm viel wat weg, afgezet tegen de rest van mijn fysiek.
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
Persoonlijk vind ik de 41 mm goed staan maar de 38 mm echt prachtig.
Ik heb de zwarte 41mm op 17,5 cm pols. Foto’s zijn te vinden in topic. Verders heb ik er vorig jaar een N/A over geschreven. De conquest is in principe een sportief horloge vandaar dat mijn keuze de 41 is. Voor 38mm heeft Longines ook meer sjieke modellen in het assortiment… trouwens, toen ik de conquest kocht was de 38 nog niet op de markt.
Hier de champagne kleurige conquest van 38 mm op polsjes van 16,5 cm. Vind ik net wat meer in verhouding staan. Bij jou vind ik de 38mm ook erg mooi, maar er is voor die 41mm ook veel te zeggen. Het gaat je sowieso goed bevallen, ongeacht de keuze! Dat mag alvast geruststellen😉
Leuke ultronic, was het een grote verzameling? En zat er Longines tussen?
Het was voor een “leek” een niet te overziene hoeveelheid.
Daarbij zaten Longines vanaf de jaren 50 tot 2000.
Bedankt voor de hulp allen, het is de 38 geworden! Erg blij mee
Shame on you!!!