Longines only (Deel 2)

Tnx :grin:

1 like

Deze vandaag; de Lindbergh Hour Angle. :sunglasses:

Fijne zondag!:four_leaf_clover:

19 likes

Ohw.:heart_eyes::heart_eyes: Waar heb je deze gevonden?

1 like

Gewoon op ebay, tot mijn eigen verrassing.

1 like

Heb je een foto van de achterkant?

1 like

4 likes

Dit is een 9035. Die heeft gewoon een stalen achterkant, dus niets bijzonders. De 9032 heeft wel een mooi emaille medaillon (en een andere kroon).

Mijn andere Conquest heeft wel een mooie achterkant.

8 likes

Breaking news. Vandaag de catalogus gezien met de nieuwe collectie voor 2025. De witte ldd gaat komen. Tevens komt de spirit flyback in de kleinere maat van 40,2 mm. Prijskaartje 5450. Er komt ook een kleinere ultra chon. Niet het model wat er nu al is maar een heritage versie van de referentie 8300
Erg mooi. Verders gaat de conquest heritage in vele nieuwe kleuren komen, daar verwachten ze veel van.
Deze catalogus werd aan de ad’s uitgereikt bij het introductie event en is niet voor klanten beschikbaar. Vanaf Oktober moeten ze leverbaar gaan zijn.

4 likes

Dat zijn mooie vooruitzichten! Weet je ook wat voor dikte de flyback chrono gaat hebben?

Ik had eigenlijk ook wel een 39mm Hydroconquest GMT verwacht dit jaar. Heb je buiten de modellen die je hebt benoemd nog leuke dresswatches gezien?

1 like

Voornamelijk dan de nieuwe dolce vitas die nu ook in bi color en goud komen. Ik heb trouwens de conquest chrono gepast. Keimooi, maar echt veel te dik. Dikte vd flyback weet ik niet. De ultra chron wordt echt een knaller.

Ik ben fan!! Titanium, mooie maat, mooi merk. In theorie vinkt hij veel af voor mij!!

Vandaag deze weer even omgeslingerd :innocent:

13 likes

Ik heb m n keer gepast, denk dat die er ooit wel gaat komen

Longines liefhebbers: ik zie de Ultra Chron ( en dan heb ik het over de stalen versie) maar weinig voorbijkomen hier, met 43mm misschien niet het meest gangbare model maar ik wiebel al een paar dagen met m’n vinger boven een Chrono24 advertentie, heb nog niet gedrukt op de bestelknop en zoek wat meer ervaringen van eigenaren. Kennelijk zijn die er niet zo heel veel hier.
Heb hem een jaar geleden even kort omgehad maar was toen voor iets anders in de markt dus niet doorgepakt.
Iemand van jullie deze gehad of nog in bezit? Ben even benieuwd naar ervaringen.

Dank !

Kan alleen vertellen dat er af en toe hele mooie deals voorbij komen. Vooral op de boxset. Ook gewoon bij de ads.

Grappig, ik heb sinds gisteren dezelfde neiging bij zo’n andere odd ball in de Longines collectie; de Majetek. Als iemand hier wat ervaringen over heeft hoor ik het ook graag!

3 likes

Volgens mij heeft @Meistersinger die of heeft deze gehad.

2 likes

De

maar (helaas) niet meer in bezit. Droeg hem in de praktijk afgerond nooit. Prachtding evengoed, wel aan de grote kant, maar hoort wel bij het horloge

15 likes

Thanks, was dat ook de 43mm versie?

1 like

Dat was de Heritage 1935 Majetek, 42mm
Als ik hem nu weer zie vraag ik me af waarom ik hem heb weggedaan.
Ach, ik weet het antwoord wel. Als ik alles had bewaard waar ik me dat afvraag had ik vrees ik meer dan 100 horloges gehad. Maar hij was prachtig!

1 like