Begrijp de frustratie, maar om idd meteen op die wijze te communiceren? Je kan toch ook eerst netjes zeggen dat je wat verrast/teleurgesteld bent, wijzen op je aankoop geschiedenis en leeftijd horloge, en kijken of er netjes wat te regelen valt.
Laten we proberen er een vriendelijkere wereld van te maken met z’n allen.
Klopt wat je zegt, maar die verkoper kent mij al wat jaartjes en was het ook met mij eens dat dit geen goede reclame is van Longines.
We zouden zelfs samen op vakantie gaan, dus hij kent mij wel beter. Moest gewoon even mijn frustratie kwijt en dat snapte hij wel, de aankoop geschiedenis kent hij van mij. Ik weet gewoon dat hij contact gaat opnemen met Longines, heb ik er ook een paar van en niet de goedkoopste.
En echt he, ben altijd rustig maar werd vanmiddag even overvallen door het berichtje van mijn schoondochter.
Wat er zo uitzag na een paar maanden gebruik. Eerst foto’s gestuurd, meer foto’s gestuurd, inclusief de rest van mijn collectie Longines die ook niet flauw is. Witte rook! Stuurt u de kapotte op en dan krijgt u een nieuwe. We zijn 4 maanden verder maar volgens track&trace heeft ze morgen de nieuwe band.
Waar de twee lagen bij elkaar komen laat het los. Waarschijnlijk omdat ze met lange nagels de band los uit de gesp haalt als je begrijpt wat ik bedoel. De band is 265 euro, dan doen ze maar een beetje beter hun best…
Herkenbaar. Bij de Longines van mijn vrouw hetzelfde. Was tijdens de garantie periode al een keer terug geweest, en binnen 1.5 jaar weer . Zelfde bericht: module kapot wilt u even 410 euro aftikken, geen garantie. Heeft heel lang geduurd maar de AD heeft het na veel gedoe voor elkaar gekregen. Altijd met veel plezier gedragen, maar voor mij geen nieuwe longines (of Swatch group) meer helaas
Haha, dit doet me altijd denken aan de band die er bij de Longines Legend Diver zat in 2016 (zo om en nabij). Dat was een soort van canvas strap die letterlijk na 2 weken kapot was.
De eerste keer in m’n leven dat ik een & binnen was geweest en een duur horloge kocht (en zonder te vragen om een discount natuurlijk, wist ik veel) voor 1600 Eur.
Valt dat bandje na 2 weken uit elkaar
Natuurlijk een nieuwe gekregen maar wel van hetzelfde materiaal. Deze ligt ergens ongedragen in de kast en zal met de kwaliteit van die band zo onderhand wel een zeldzaamheid zijn.
Herken het gevoel wel beetje. Ik vind het ook qua design een erg mooi horloge, met een fijne vintage ‘vibe’. Tegelijk voelt het voor mij ook een beetje als een ’nepperd/homage’ horloge.
Waarom, het is tenslotte een Longines en keurige re-issue van een vintage diver van het merk?
Wat ik mis is een beetje de ‘directe lijn’ / ‘heritage’ met de vintage van toen. Als je bv een moderne Submariner of Speedmaster pakt, heb je het gevoel deel uit te maken van een ‘continue lijn’ / familie. Er is een ‘link’ met die mooie vintage van toen.
De Legend Diver is na een ‘breuk’ gewoon later weer opnieuw uitgebracht. Het had voor mij gevoelsmatig bijna net zo goed door aan ander merk of microbrand als homage aan de originele diver uitgebracht kunnen worden. Bv een beetje zoals de timefactors Smith Everest die een homage aan de 1016 Explorer is.
Maar dat gezegd hebbende, als ik even deze ‘emotie’ kant wat uitzet, ik blijf het een schitterend horloge vinden, en het werkt zo goed met veel bandjes. Als je daar nog niet beetje mee gespeeld hebt, zou ik daarmee beginnen. Op de originele sailcloth is het een wat ‘braaf’ horloge. Op leer, canvas, een mooie tropic is het al een leuker horloge.
De meerprijs is wat stevig, maar nu die stap gezet te hebben erg blij mee. Wat netter, rustiger, symmetrischer, en dichter bij de vintage look.