Longines only (Deel 2)

Het logo is geprobeerd op te kalifateren in het beste geval. Verders zie ik in de kleine seconde ook nog wat zwarts.

Deze lopen wel erg mooi.

1 like

Met een frequentie van 36000 vhp dan zie je de secondewijzer bijna niet tikken en zweeft het als het ware over de plaat heen, heel mooi om te zien.

Wat vind je van deze Longines, deze is van 1946 en er ligt een 27M in.
Ik vind het wel mooi voor in de Longines collectie, ik heb er pas twee, maar ik wil er wel wat meer, hoor.
Dit lijkt me wel een mooi collectors horloge.

Heeft wat waterschade gehad maar het loopt wel, dit is wel op te knappen.
De klep daar zit een gaatje is en moet worden gerepareerd, ik vraag me af, zou dit slijtage zijn?, dan zal de klep op plaatsen wel erg dun zijn. Wat denk jij ervan?

3 likes

Wauw dit ziet er zo goed gemaakt uit :heart_eyes:

1 like

Heel jammer dat ze aan de plaat hebben gezeten, dat hadden ze niet moeten doen, sukkels zijn het toch.

1 like

Zit jij niet aan zowat elke plaat? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Met een knipoog hè.

Het is inderdaad heel jammer in dit geval…

De plaat is bijna te goed om waar te zijn. Zeker gezien de waterschade aan kast en uurwerk.

1 like

Dankjewel :grin:
Groot valt mee, denk dat de foto het beeld vertekend. Hij is 42 mm. Ben er erg blij mee, je ziet deze niet vaak :sunglasses:

1 like

Die plaat is opgemaakt hoor

2 likes

Niet origineel begrijp ik, oké dan is mijn interesse weg, bedankt voor het delen van jullie kennis, wordt zeer gewaardeerd, ik ben nog maar een leek in de Longines vintage wereld dan is het voor mij wel fijn om advies te krijgen van de echte Longines kenners.
Ik heb alweer een andere leuke gezien op eBay, veiling loopt over 14 uur af en er is nog niet op geboden. Leuk militair horloge.

Vintage Longines Sei Tache Military Watch 5482 - Runs. 10L Movement 17J

1 like

Deze plaat is ook niet origineel :slight_smile:

2 likes

Ook al niet, word veel mee gerommeld zo te zien, ik wilde net een bod uitbrengen, is goed dat je snel reageert.

Ik vond de rode cijfers aan de linkerkant wel erg vreemd, lijkt net of de 2 op zijn kop staat.

1 like

Ik zeg het meestal wel milder.:slightly_smiling_face:

Hoeft niet toch? Is factueel, origineel of opgemaakt. Is geen waardeoordeel, en de lezer kan nog met de info doen wat hij/zij wenst :slight_smile:

3 likes

Ik vind em ook erg mooi. Eén van de Longines die ik nog wil toevoegen.

Ik hou van direct en duidelijk zijn, dat is altijd het beste advies, anders ga ik twijfelen en misschien iets kopen wat achteraf niet de juiste beslissing is geweest. Dus ik ben erg blij met jullie snelle en duidelijke adviezen en meningen, daar kan ik alleen maar van leren en dat is juist de bedoeling.

Ik vind dit ook een mooi horloge, ik heb er een bod op lopen, over een paar uur loopt de veiling af.

Longines Mens Watch Date Automatic Special Series Black Dial L2.628.4

Longines Mens Watch Date Automatic Special Series Black Dial L2.628.4

4 likes

Laatste 30 seconden en ging over mijn max.bod heen. Niet duur weggegaan, ik dacht iets van 370 $

14 likes

22 likes

9 likes