Longines only (Deel 2)

Ik heb er intussen een zwart bandje aangehangen, er komt nog een mooi bijpassend bandje voor dit knappe oudje, dat nog heel goed de tijd bijhoudt.

14 likes

Wat hier mooier is dan op de ‘nieuwe’ is dat de 6 echt helemaal wegvalt door de kleine seconde. Welk caliber ligt erin?

1 like

20 likes

:clap::clap:

Wauw die is mooi zeg

1 like

Er ligt een 12.68Z in

Kast en klep met nummer 270

6 likes

Zalige werkjes

Uit 1944 deze? https://www.bobswatches.com/longines/longines-serial-number-lookup?srsltid=AfmBOopXMUKHZBjZCVo8dtWBCWd1592AhftaMkNxsol2DzvhqLNFam9S. Ken je deze al?

1 like

Nee, kende ik nog niet, fijn dat je de link geeft, dus het is van 1944.
Dan is de Longines Quadrant van 1955.

Ik heb beide horloges afgelopen nacht tijdens mijn nachtdienst omgehad en ze lopen beide fantastisch.

1 like

10 likes

Groot en mooi! :slightly_smiling_face:

1 like

Legend Diver, met mijn twee favoriete banden!

21 likes

@Pieterswatch Ik heb een vraagje, het kaliber 380 automaat, is dat een goed kaliber of minder, ik zie namelijk op ebay een 380 en op Tradera een 380 en beide moeten gerepareerd worden.

1 like

Kijk hier maar eens. Het is voor verzamelaars niet het meest gewilde caliber, het is eigenlijk een cyma 480 met een Longines naam. Longines 380 Watch Movement - EmmyWatch

1 like

Een 431 is een interessant caliber, vanaf 1967 gemaakt vooral in de ultra chron gemonteerd met een frequentie van 36000 vhp.

Berdankt Pieter, ik zie dat het is verkocht, als de plaat niet zo was beschadigd waarschijnlijk door vocht dan zou ik er wel op geboden hebben, maar ik had twijfels over het kaliber, en terecht achteraf.

1 like

Longines is echt een fantastisch merk. Erg veel betekend voor de horloge industrie en deed echt niks onder voor de Omega’s etc vroeger. Na de quartz crisis werd het onderdeel van de swatchgroup waar ook Omega deel van is. Omega werd hier hoger ingezet dan Longines en Longines kon nooit meer terugkomen op het niveau van vroeger. Niet door kwaliteit, maar door marketing en positioneringskeuzes.

3 likes

Interessant, ik ben ook fan geworden, ik heb nog een leuke gezien voor niet te veel geld maar ik zou graag je mening willen horen over de plaat, ik vind dat het er een beetje vreemd uitziet, het is net of er wat patina is weg geschraapt bij het logo, dat is wel jammer. Het is er een uit 1944.

4 likes

Dat is goed te weten, 36000 is supersnel, die zullen wel flink aan de prijs zijn, dus als ik die op een veiling tegen zou komen voor een leuk prijsje dan is het interessant om er op te bieden.

1 like

Het logo is geprobeerd op te kalifateren in het beste geval. Verders zie ik in de kleine seconde ook nog wat zwarts.