Longines only (Deel 2)

Is nep denk ik? Kan nergens op internet iets over een HC GMT vinden.

Dat ze het ding maar snel introduceren want ik ben erg benieuwd.

Zou het azie exclusief zijn? Longines is daar op zijn grootst…

1 like

Het lijkt me echt onwaarschijnlijk dat ze van zo’n oud model nu nog/pas een gmt gaan maken.:thinking:

1 like

Geen idee, foto’s op het web tegengekomen. Afwachten waar Longines mee gaat komen.

Het font dat gebruikt is voor de bezel doet mij sterk denken aan de Omega Seamaster 300.

1 like

Ik heb hem even gegoogled. Mooi, zoals eigenlijk altijd, maar 1900€ voor een Selita SW200 vind ik nogal veel. Zeker als je weet dat als je er ooit vanaf zou willen, dat je maar voor één wijzer betaald krijgt. :wink:
Dan vind ik dat je bij Longines (met de vaste-klanten-20%) beter af bent tegenwoordig.
En veel meer keus. Meistersingers hebben de eigenschap elkaar snel te overlappen, waar je bij Longines veel meer diverse modellen hebt om uit te kiezen en naast elkaar kan hebben in de collectie.

3 likes

:point_up_2:en dat uit de mond van Meistersinger :rofl:

1 like

Ja, waarheidsvinding uit het verleden :slightly_smiling_face:
Maar het maakt de horloges niet minder origineel of minder begeerlijk.
Alleen wel iets om rekening mee te houden. Maar dat geldt voor Longines ook wel een beetje.
Ik heb een ongedragen Hydroconquest die ik 800€ onder list niet verkocht krijg, dat is 40%!

2 likes

De hc kon mij nooit bekoren, ik zie de rest van je collectie en dacht al dat het niet goed zou komen… Voor mij de longines die me het meest bevalt is de master collection moonphase, mooi ,comfortabel en niet te opvallend. De Tuxedo is een ander verhaal, daar krijg ik het meeste commentaar op. Meestal positief.:slightly_smiling_face:

2 likes

Die staat al héél lang op mijn lijstje. Ik weet niet wanneer, maar ooit gaat die er komen. Werkelijk een prachtig horloge Pieter.
Ik ben zelf een beetje bang dat hij slecht afleesbaar is (ervaring met een soortgelijke Longines). Er komt een Flagship moonphase in 38,5mm met scherpere en daardoor vermoedelijk duidelijkere wijzers, maar ik weet eigenlijk dat dat de oplossing niet gaat zijn, want 38,5 is me weer te klein. Ik denk dat ik hem slechte afleesbaarheid kan vergeven. Ik heb meer horloges waarbij ik dat met plezier vergeef. :laughing:

Mijn 2 favoriete Longines zijn toch:

De 2 recente tegenvallers
-dus die Hydroconquest
-de Heritage. Die valt eigenlijk niet tegen, ik begrijp exact waarom ik hem gekocht heb en sta daar ook nog achter, maar ik had hem nooit om gehad. Hij is even prachtig, maar om mijn pols is het het net niet. Net te iel voor mij.

Die gaan er dus uit, maar de opvolger is besteld :laughing:

10 likes

Bij de Nederlandse AD al €3700, dus sla je slag :grin:

Ja, Waanzin he. De record die hier 3400 kost is bij uhrinstinkt 2650. Uhrinstinkt is volgens mij handelaar. Mijn longines tuxedo komt van daar, met papieren van italiaanse ad.

1 like

14 likes

Je zou serieus je foto’s moeten insturen naar Longines. (idem voor @TiBrew)
Horlogemerken gebruiken altijd computer generated plaatjes, maar dit soort foto’s spreken toch veel meer.

2 likes

13 likes

15 likes

Hydroconquest quartz, als beater:)

4 likes

Blijft een mooie!

12 likes

7 likes

9 likes