Heel tof! Ik loer af en toe op chrono, maar ik mag niet meer
Heel mooi.
Liep er ook ‘toevallig’ tegenaan op mijn speurtocht naar 36000 uurwerken!
Hoe draagt ie op de pols (omtrek?), groot of klein?
Hij draagt fantastisch! Heb zelf nogal flinke polsen (20,5 cm) horloge zelf is 43 mm maar draagt door zijn bouwstijl (Cushion) vrij bescheiden.
Echt een aanrader!
Vervolg over mijn eerdere discussie met de Longines Spirit Zulu Time GMT.
Zoals ik eerder al had aangegeven gaat de datum overslag op deze Longines niet rond 00.00 uur maar tussen 00.20 en 01.20 uur. Heb daar dus eerder al een discussie over gehad met Longines en ook met mijn AD. Longines maakte zich er mee af door te zeggen dat ze een marge hebben van 1,5 uur v.w.b. datum overslag. Dit vond ik dus echt belachelijk daar mijn andere GMT’s dit wel iets voor of iets na 00.00 uur doen. Eigenlijk was mijn AD het wel met mij eens dat dit ook anders kan, hebben ook contact gehad met Longines over deze marge. Horloge ging dus terug naar Longines en daar gaan ze kijken of ze het voor elkaar krijgen dat de datum gewoon overslaat rond 00.00 uur.
Oke, het is een GMT dus een andere complicatie dan de conquest en de hydronquest. Maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Breitling, Tag Heuer en Rolex waarbij dat dus geen enkel probleem is, is dit toch iets waar Longines wat mee moet doen.
Nu ken ik het argument wel, dat je meestal in bed ligt rond die tijd (ik dus niet) maar dat vind ik dus een drogreden. enfin, Longines gaat er mee aan de slag om dit toch voor elkaar te krijgen. Zijn jullie het met mij eens dat ik een marge van 1,5 uur belachelijk vind of accepteren jullie het argument van Longines. Benieuwd wat jullie er van vinden. Hij ligt nu dus al bijna 2 maanden bij Longines en ze zijn er mee bezig zeggen ze, rond april moet hij dus weer terug zijn. Mocht het ze gelukt zijn, kunnen jullie er wellicht ook iets mee!
Beetje dubbel. Ik ben een perfectionist, dus leuk zal ik het niet vinden. Anderzijds ben ik ook de persoon die op een normale werkdag rond 00.00u op bed ga/lig en rond dat tijdstip geen datum nodig heb (is meer handig voor afspraken maken). Tussen 00.20 en 01.20u is een brede range. 00.20u zou ik prima mee kunnen leven. 01.20u is een afwijking 6-7%.
De vraag is of het de afweging waard is dat ze hem open maken, aan gaan sleutelen, dat je hem 2 maanden kwijt bent en geen garantie op succes hebt. Dat zou ik niet willen en als ik me er aan stoorde zou ik het horloge in proberen te leveren/ruilen.
Leuk dat je reageert, maar toch vreemd dat andere merken dit wel kunnen realiseren in hun GMT’s. Wat je als laatste schrijft is voor mij dus de uiterste optie, maar hoe mooi zou het zijn dat Longines dit serieus neemt. De garantie hou ik natuurlijk ook op dit horloge
Ik ben het helemaal met je eens! Hoeveel werk is ermee gemoeid om dit goed te zetten, daar ben ik ook wel benieuwd naar. @PeterLC: jij weet hier vast meer over?
Normaliter is de datumwissel bij elk horloge binnen een paar minuten van middernacht te krijgen. Dit bepaalt degene die de wijzers plaatst; dat is de variabele hier, het moment van de datumwissel ligt vast. Maar zo te horen is er weinig “normaliter” aan het hier gebruikte systeem, als zelfs Longines er al maanden zoet mee is…
Maar begrijp dat jij hier ook een punt van zou maken? Vanavond slinger ik een andere GMT om de pols en die gaat keurig rond 00.00 uur over naar de volgende dag.
Dit zou ik niet trekken nee, ik geef je groot gelijk.