Longines only (Deel 2)

Ik zou er ook een punt van maken. Ze willen graag hoger in de markt en dat is prima maar alleen marketing doen en het niet waarmaken werkt absoluut niet.

5 likes

Netjes…:+1:

met nieuwe bor bracelet.

16 likes

Ben het helemaal met je eens. Het moet gewoon goed zijn, en die marge van 1.5 uur vind ik nogal wat. Helemaal dat ze dat zelf zeggen.
Dat kan toch niet met zo’n merk.

Was die nieuw gekocht?

2 likes

Hagelnieuw dus bij een AD en toen ik iets later dit probleem aankaarte vonden ze het helemaal normaal die marge. Daar ging ik dus niet mee akkoord dus horloge laten opsturen. Vanmiddag had ik ze nog aan de telefoon, en nu zijn ze het met mij eens en dat ze dit ook aan Longines hebben laten weten. Maar stel je voor dat je voor het eerst zo’n horloge koopt en dat antwoord krijgt, dan denk je toch als leek, dan zal het wel zo zijn. Dus heel benieuwd hoe die in april terug komt, nog steeds hetzelfde dan laat ik het er echt niet bij.

4 likes

Ja ik heb ook een probleem met een nieuwe Longines Spirit gehad en die hebben ze gewoon omgeruild voor een ander exemplaar. Maar dat was meteen dag erna vandaar dat ik ernaar vroeg.

Maar blijf erbij dat het gewoon goed moet zijn, nog afgezien van of je er nu 500 of 5000 voor betaald moet je een goed functionerend horloge krijgen.

En als je het eenmaal weet blijft het spoken :confounded:

2 likes

Het is stil hier?

11 likes

Heel stil :shushing_face:

17 likes

Nieuwe aanwinst hier, heel erg blij met mijn eerste longines

25 likes

Leuk ding… overgenomen hier op hf?

Deze staat nu in het blauw

Ja zeker leuk. Hij stond al sinds de introductie op mijn lijstje en kwam nu langs, dus kon hem niet laten liggen. Raar dat je ze niet heel vaak ziet. Mooi design, draagbaar formaat, en mooie technologie (silicon hairspring) aan de binnenkant

3 likes

Ik heb er 5… vind het mooi spul, die sector dial heb ik als dolce vita.

Zou persoonlijk ook weinig moeite hebben om tot 5 modellen van Longines te komen. Het is één van de weinige waar je binnen het merk een heel diverse collectie op kunt bouwen.

Naast de Spirit 37mm en Record Heritage, zou ik best deze nog toe willen voegen:

Dan mis ik nog hele collecties die ook geen straf zijn om te dragen. Meest bijzondere is dat het vrijwel allemaal modellen van de afgelopen jaren zijn.

Als ik 1-op-1 moest kiezen tussen één van deze Longines chrono’s of een Zenith, dan werd het na enige twijfeling waarschijnlijk wel de Zenith door het mooiere uurwerk. Als je realiseert 3 van deze Longines toe te kunnen voegen aan je collectie in plaats van één Chronomaster, dan is dat voor mij wel weer een makkelijke keuze. Enige nadeel zijn de vaak (te) lange lugs.

11 likes

Mooi trio om toe te voegen, daar kan geen Zenith tegenop :grin:

1 like

Ik vind de lange gepolijste lugs dus echt mooi. De zulu heb ik een paar keer gepast en was zeker dat ik die ging kopen… Totdat de datumpositie me opviel. Te hoog in de kast. Ik blijf er naar kijken…In de 37mm die jij hebt zit de datum wel mooi, maar ondanks de lange lugs vind ik die te klein. De record chrono ga ik volgende week bekijken, samen met mss mijn eerste grand seiko.

Beste Longines liefhebbers,
Ik heb een nieuwe band voor mijn spirit chronograph gekocht en ik dacht die zet ik er even op😏

Netjes een Bergeon 6767F gekocht, honderdduizend filmpjes gekeken.

Ik doe dit voor het eerst dus eerst geoefend op een oude TW Steel, dit ging eigenlijk heel soepel.
Dus daarna de Tudor GMT erbij gepakt en daar had ik eigenlijk ook zo de stalen band verwijderd zonder schade.

Nu probeer ik dit bij mijn splinternieuwe Longines en wil het maar niet lukken…

Ligt dit aan mij? Herkend iemand dit, dat het gewoon heel lastig is om die stalen band eraf te halen?
Zal ik toch een springbar tang/tweezer nodig hebben om dit klusje te klaren?

Plaatje voor de sfeer

6 likes

Ik heb gewoon een standaard 6767 bij STRPS besteld, en heb echt veel filmpjes bekeken en gelezen.

zie nu op de close up dat het vorkje al aardig beschadigd is. En de gaatjes bij de springbars ook :confounded:

Die beschadigingen valt reuze mee toch. Het hoort er ook een beetje bij, maar zo lang je de boven- en voorkant maar niet beschadigd.

Je hebt het juiste vorkje. Die van Bergeon werkte voor mij veel beter dan het goedkope ding dat ik hiervoor had, dus het zou moeten lukken. Raad toch aan om dat filmpje goed te volgen, met name de positie van je vinger en het lichtjes omhoog duwen zodat één kant loskomt zonder terug te springen.

Verder gewoon goed kijken waar je het vorkje plaatst achter het randje op de springbar. Daar heb je een bepaalde hoek en goed licht bij nodig. De bracelet van mijn Longines was ook krap, maar met het kleinste vorkje lukte het.

1 like

Bedankt, ik ga het vandaag nog eens proberen.