Longines only (Deel 2)

Gaaf ding! Wat vind je van de verhouding en hoe draagt het horloge?

22 likes

:green_heart:

13 likes

15 likes

Dag Longines-fans!
Ik heb dit tankje gevonden. De wijzers draaien vlot, het is helemaal opgewonden maar verder gebeurt er niets.
Wordt nog opgeknapt door mijn favoriete horlogemaker. :wink:
Via het serienummer leer ik dat het jaartal 1928 is.
Wie kan me extra info melden?

5 likes

Als je hem toch helemaal open hebt, neem foto’s en stuur ze naar Longines. Als alles goed gaat krijg je dan een extract of the archives. Daar staat in waar origineel geleverd etc etc. Ben je ermee bekend?

4 likes

Bedankt voor je tip.
Nee, ben ik niet mee bekend.
Heb je een contact?

1 like

4 van de favorietjes, nu ja er zijn meer favorietjes dan enkel deze 4, alles is hier eigenlijk favoriet :wink:
De date pointer heeft een redial op zich, ben al 10 jaar aan het zoeken naar de originele plaat, tot op heden nog steeds niet gevonden, plus de pointerdate is werkend in al zijn functies enkel het veertje dat de pal moet terugduwen bij het indrukken van het verstelknopje is enige kracht verloren en zo raar van vorm dat ik dat ook niet nagemaakt heb en dus werkt het knopje wel maar tussen elke drukbeurt door moet ik dan even ietsiepietsie aan de kroon draaien en dan kan ik weer verder drukken. Ooit op een dag komt het nog wel eens voorbij gevlogen.

18 likes

Als je naar de website gaat kun je de service vinden.

1 like

de collectie oudjes: de jongste is uit 1931 en de oudste uit 1908. Van eentje moet ik wel nog de wirelug herstellen, maar dat is het dan ook, alles in nette werkende onderhouden staat. Wel nog 1 vrij plekje op de display, nu ja het het kort af, nog maar één oudje te vinden en dan is t klaar voor de oudjes.

19 likes

Draag je ze ook nog weleens?

https://www.longines.com/en-nl/customer-service/certificate-of-authenticity

1 like

uiteraard, die horloges zijn gereviseerd, gerestaureerd waar nodig en onderhouden en lopen als nieuwe, voor eentje heb ik een afwijking van de amplitude moeten toestaan op 235 in halfopgewonden toestand en een minuutenhalf afwijking op tijd per dag, maar al de andere lopen volgens de regels die voor de nieuwere horloges gelden op vlak van amplitude in de verschillende standen en binnen de 60 seconden afwijking per dag. Ze zijn wel niet zo praktisch bij het afwassen of als het hard regent, die dingen zijn nu niet dadelijk waterdicht te noemen en ook niet spatwaterdicht, maar voor het overige geven ze correct de tijd aan en technisch in orde.

1 like

deze staat op cata, ik dacht, nou leuk als laatste oudje maar toen zag ik dat ze hem dateren ten tijde van WOI, dat horloge is nog niet in de buurt van WOI geweest want dateert uit 1930 volgens de serial en de kast daar heb ik ook wel twijfels bij. Dus helaas pindakaas, de zoektocht naar het laatste oudje gaat verder :slight_smile:

longines Trench Watch - WW1 -1915s - Heren - 1901-1949 - Catawiki

2 likes

Prachtig om zoveel vintage longines bij elkaar te zien

1 like

Dank je wel.
Formulier ingevuld, spannend. :ok_hand:

1 like

Weer terug van service bij Longines. Samen met de Seiko 6138 blijf ik dit toch één van de mooiste Panda’s vinden

16 likes

18 likes

17 likes

Op lederen Hirsch band

25 likes