Longines only (Deel 2)

14 likes

Even voor de afwisseling de Silver Arrow. Binnenkort in het blauw, want ik draag hem bijna nooit meer.

20 likes

Ik ben benieuwd wat mijn mede longines liefhebbers denken. Ik heb wat teveel longines als je het mij vraagt. Welke houden en welke eruit?

11 likes

Nr. 3 (imho)

2 likes

De eerste! De rest is niet mijn smaak.

1 like

Mijn beste,

Behouden:
no.1 is gewoon een schitterende vintage.
no.3 heeft een frisse uitstraling en die Romeinse cijfers zie je niet zo vaak.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

De eerste is ook een van mijn favorieten en oudste horloges.

1 like

Dankjewel. Klopt inderdaad dat je nummer 3 weinig ziet!

1 like

Je vraag roept natuurlijk heel subjectieve reacties op: wat de een mooi vindt, doet een ander niets. Maar ik ben het wel met @Tissot62 eens dat no.3 met de Romeinse wijzers er bij mij niet uit zou hoeven, vanwege de ‘kale’, relatief lege wijzerplaats, de kleine seconde en de dressy uitstraling. Verder zou ik het rechthoekige exemplaar houden, maar ook dat is persoonlijk, want ik ben een liefhebber van rechthoekige horloges.
Ik zou me maar niet te veel van onze meningen aantrekken!

3 likes

Dit is zeker subjectief. Maar het is altijd leuk om verschillende invalshoeken mee te nemen. Uiteindelijk ben ik het met je eens dat ik ze zelf moet dragen en dus de keuze moet maken maar een beetje sparren kan nooit kwaad.

1 like

Bevinden zich hier (ex) eigenaren van de LLD in 36 mm? Ik heb hem afgelopen weekend gepast en hij blijft toch hangen. Meestal zegt dit wel iets :slightly_smiling_face:

Ben echt van de compactere modellen, dus w.d.b. is de match er ook.

Helaas geen live plaatje geschoten.

Ben benieuwd of hij blijft beklijven en hoe het uurwerk (L592) zicht houdt t.o.v. de grotere modellen. Gangreserve vind ik van minder belang dan betrouwbaarheid.

7 likes

Betrouwbaarheid zit wel snor, met vijf jaar garantie.

1 like

Fijne dag gewenst iedereen.

14 likes

De rode kleur maakt hem wel :ok_hand:t3: :ok_hand:t3:

1 like

Avondwissel :ok_hand:t3:

13 likes

22 likes

Nummer 1,2 en 6 houden. Wow :star_struck:

1 like

Dank je, kan niet wachten tot het zomer word :sunglasses: dan knalt ie helemaal :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Schitterend ding en idem wijzers. Zal vast snel weg zijn. Succes met de verkoop.

2 likes

Ik heb hem een paar weken gehad. :wink: Voor mij dus niet, vooral omdat hij mij niet het kwaliteitsgevoel gaf dat ik bij de 42 wel had. Ik heb laatst de 39 bekeken en dat zou dan eerder mijn keuze zijn. Heb je die al gezien of gepast?

1 like