Longines only (Deel 3)

Geloof me, allang gepast en bevalt me prima maar iets houdt me tegen, hetzelfde heb ik.met de spirit zulu, wil deze heel graag maar is er nooit van gekomen.

Nieuw setje binnen voor mijn longines set up.:smiling_face:

8 likes

Ik geloof het, gewoon een mooi en prima horloge.
Degene van wie je hem heb gekocht heb ik ook al eerder een longines van overgenomen.:slightly_smiling_face:

Deze ligt wel bij s&c met een, zelfs voor longines, flinke korting.

2 likes

Heb ik iets gemist???

Longines is lekker bezig :clap:t2:

9 likes

Ik vind hem prachtig, allen te groot qua formaat voor een dresswatch. De 38,5mm versie met small seconds is ook erg mooi, maar rommelig door de afgekapte numerals. De zalmversie van dit horloge heeft een geweldige kleur though :heart_eyes:

Ik heb overigens begrepen dat dit een kleine release is, en dat er een grotere update gepland staat voor later dit jaar
 of daar de gegraveerde modellen bij zitten? Geen idee.

7 likes

:ok_hand:

8 likes

Leuk Pieter. Benieuwd wat je ermee gaat doen. Zien graag foto’s straks.
Ik heb overigens ook de ultra chon en zulu time al eens gepast en lang op de verlanglijst gehad, maar nooit de knoop doorgehakt

1 like

Deze is echt fantastisch.
Het is dat ik van mezelf geen horloge mag kopen voordat ik er een paar heb uitgedaan.

Nou niet numerals maar numeral.

Wat een manier om alle notie van symmetrie te ruĂŻneren, de 7 is het enige afgekapte cijfer. :joy:

Pfff, voor de rest prachtig, maar zoiets triggert mijn OCD enorm
 :exploding_head:

En wat betreft die nieuwe Master Collection: jammer van de datum.
Dat had niet gehoeven, het is toch een dress watch

Ben dan erg benieuwd naar de nieuwe maanfase mastercollection.

1 like

26 likes

9 likes

Vind dit model wel erg mooi geworden. Nu begrijp ik dat Tudor de 1926 ook gaat uitfaseren maar als je dit model ziet, zou ik ook echt niet weten waarom je een 1926 zou kopen.
Zou alleen wel hopen dat ze nog met een 36mm komen, maar dat zal wel niet
 Vind de 39 net te groot en de 34 dan weer net te klein. Bovendien is de 34 er ook niet in het blauw, wat qua wijzerplaat mijn voorkeur heeft om in te passen in m’n collectie.
Maar goed, lang verhaal kort: prachtig! :grin:

Ik ben mijn bescheiden verzameling aan het “verquartzen”: telkens één of twee automaten eruit en een goede quartz erin. In het kader daarvan vanochtend het “instapmodel” Conquest quartz 41mm binnen gekregen en meteen op maat gemaakt, uiteraard.

Ik moet zeggen, het VOELT niet als een instapmodel; echt een forse, no-nonsense en degelijk gebouwde baas van een klok, zo voelt het meer aan eigenlijk. Een flinke massa mooi gepolijst staal, heerlijk. Niet voor de frĂȘle polsjes maar op mijn 19cm pootje past hij best. Denk dat hij wel flink wat draagtijd gaat krijgen en ben ook voornemens er een echt mooie leren band bij te kopen.

11 likes

Wat ik hier leuk vind, je bent ruim 20 jaar op hf en dus bezig met horloges en nu ga je je verzameling compleet opnieuw uitvinden.:+1:

1 like

32 likes

Hahaha, zo heb ik het nog niet bekeken maar je hebt een punt. Na problemen met een paar automaten, plus het altijd maar afwachten hoe goed ze gereguleerd zijn, het elke dag weer hannesen met goed zetten van tijd en datum (ik draag alle horloges uit de collectie in roulatie en wissel dus vaak, vrijwel dagelijks) kwam ik tot de conclusie dat een goed quartz horloge toch ook verrekte handig is. Ik had al een oude Seiko Kinetic en heb de afgelopen maanden een paar keer automaten verkocht en mooie, goed gemaakte quartz horloges aangeschaft. Deze dus als laatste. Ik raak nu een beetje door de automaten heen die ik wel kwijt wil dus het houdt ook een keer op :laughing:

2 likes

12 likes