Ik vind hem prachtig! Dat die druk is vind ik zelf niet erg. Nu oogt het meer als een sjieke toolwatch. Ik denk als die wat rustiger wordt, dan is het meer een dresser.
Doe mij de 37mm maar ![]()
Dit weekend in Londen geweest en Longines bezocht.
Erg fijn personeel! Spirit Zulu en nieuwe Spirit Pilot gepast. Vooral die nieuwe Spirit Pilot vond ik er mooi en geschikt voor tal van gelegenheden en kleding combinaties.
Wp is een kwestie van wennen, denk ik. Ik vind veel Grand Seiko’s bijvoorbeeld ook weer te leeg, maar kast, band en indexen zijn wel erg mooi op deze Longines. 37 is voor mij de perfecte afmeting!
Vandaag draag ik deze prachtige Longines uit 1960, afkomstig uit een recent gekocht lot van vier horloges.
De kast is gereinigd, gepolijst en voorzien van een nieuw glas en bandje.
Binnenin tikt het Longines kaliber 12.69ZS, dat nog in bijna nieuwe staat verkeert — de meting op de timegrapher liet perfecte waarden zien.
Een geslaagde vondst waar ik erg blij mee ben.
Ik vind dat Longines het erg goed doet de laatste tijd. Goede modellen en op een aantal aspecten beter dan Tudor. Ik denk dat Longines zeker een concurrent is van Tudor. Longines heeft al een stap gemaakt en ze kunnen nog wat meer doen.
1: Kwaliteitsgevoel nog wat beter maken. Tudor voelt kwalitatief nog net wat beter aan imho, maar Longines is warmer. Tudor is qua design wat strakker en afstandelijker en daarvoor sneller wat saai imho. Het hangt wel erg van het model af. De moonface horloges bij Longines zijn wel veel mooier dan bij Tudor.
2: De dial van veel Longines zou wat opgeruimder mogen. Bij de nieuwe Zulu modellen hebben ze de stars verwijderd en ik vind dat een goede stap.
3: Ik zou het zelf het mooiste vinden als ze logo weg laten aan de bovenkant van de wijzerplaat. Bij de Avigation Big eye is het mooi. Bij de Pilot Majetek is het perfect.
4: De nieuwe Zulu modellen graag ook in 42mm. ![]()
Just my 2 cents.
Prima verhaal, ook wel leuk dat er eens iemand naar een 42mm uitvoering vraagt.![]()