Hmmm… Die nieuwe HC ![]()
Ik ga met de gedachten spelen om onderstaande 2 weg te doen en de nieuwe HC aan te schaffen.
Ik zou die Conquest erbij houden voor de afwisseling.
Vooral m.b.t. die linker: doe het niet! ![]()
Hoe hard ik het ook probeer de nieuwe HC mooi te vinden en de hype te snappen, ik vind 'm niet mooi. De band is wel een verbetering.
Hmm… Sowieso eerst maar eens in het echt gaan kijken
Nu word ik toch nieuwsgierig. Die nieuwe spreekt mij juist enorm aan. Wat staat je zo tegen? Is dit op basis van foto’s, om heb je hem ook al omgehad? Het ontwerp is toch wat minder controversieel dan de 6-9-12 plaat.
Hij is gewoon een stuk mooier dan de vorige hc imo ,die heb ik ook nooit gehad.
Mijn favoriete blijft de hc die ze kort voor de vorige produceerde met allemaal Arabisch cijfers.
Dat horloge was feitelijk een flop, maar ik zoek er al jaren één met een rode bezel.
Lastig uit te leggen (het blijft immers kwestie van smaak), maar ik vind 'm te bulky. Dit komt voornamelijk door de gestreepte indexen in plaats van de rondjes. Ook mis ik de sunburst wat de oude zo mooi had. Het oogt nu meer echt als een toolwatch in plaats van de lekker eigenwijze oude HC, waarvan ik de 6-9-12 juist geweldig vind ![]()
Dat niet
(puur op basis van foto’s), maar wie weet zie ik 't dan anders inderdaad. Ben sowieso wel blij dat ze de wijzers gehouden hebben.
Mijne heb ik inmiddels 4,5 jaar en nog steeds enorm blij mee: (oude foto)
Die is prachtig idd! Ik hoop dat je 'm ooit zal vinden!
Vind het trouwens wel ronduit top dat Longines de (nieuwe) HC in quartz blijft uitbrengen. Ze staan nu eindelijk op de site zie ik. Quartz blijft gewoon enorm underrated in de luxe horlogerie.
Dat de quartz niet ceramic is ok, maar mocht imo wel de glide lock hebben
Dat is idd dan wel een echte downgrade tov de automaat.
Gelukkig staat er een als nieuwe mesh inclusief glide lock clasp in het blauw voor al de quartz liefhebbers!
![]()
Draag je het horloge ook weleens om de pols eigenlijk?![]()
![]()
Ik snap wel dat ze dat zo doen, want er moet natuurlijk een stimulans zijn om een level up te gaan. Oris doet dat geloof ik ook met die niet calibre 400-modellen.