Longines only (Deel 3)

Is te doen. Mooie combi met de grijze bezel. En je kan afwisselen :ok_hand:

Lijkt bijna wel een bruine dial… En dat zou helemaal niet misstaan met een beetje fantasie, bruine sundial erbij…
ff Chat erbij geroepen voor de sfeer :grin:

11 likes

Ik vond de mesh prachtig maar de h link ziet er iets sportiever uit en vult het horloge wat meer op. Plus de combo met het grijs is iets exclusiever. De mesh uiteindelijk verkocht.

Zou m ook voornamelijk op de H link dragen. Van de week even gepast in Zurich. Beide maten geprobeerd. 42 toch wat groot, 39 net aan, maar heeft wel de voorkeur. Prijzen zijn daar lager 1850 frank voor de H link. Niet meegenomen, ben er nog niet uit. Er is zoveel moois en heb een aantal op wenslijst staan :sweat_smile::+1:

2 likes

Goedemiddag, de zon schijnt, de temperatuur loopt op, net als mijn polsomtrek :joy:, gelukkig heeft deze band een fijn micro adjust systeem :sweat_smile:

10 likes

Ik heb al vaak gezocht naar de perfecte daily, en dan ga je zoeken naar hamiltons en seiko, als je dan dat tikkeltje extra wilt bij een seiko zit je al ruim over de 1000 eur of 1250 eur en dan heb je iets leuk maar toch ontbreken er bepaalde dingen. Voor dat beetje meer heb je een uurwerk dat veel nauwkeuriger loopt van een gerenommeerd merk dat er niet alleen fantastisch uitziet maar ook nog eens de perfecte maat heeft, dikte en de ceramic bezel.

1 like

Eens. Maar de betere Seiko’s hebben wel iets meer eigen karakter dan deze. Hij is op alle fronten beter, maar is wel iets generieker qua design. Wellicht binnenkort toch maar eens proberen :joy::wink:

1 like

Seiko is leuk maar heeft vaak ofwel te grote of dikke kasten, de sluiting vind ik vreselijk en ouderwets plus ze mogen het uurwerk voor die prijs ook afstellen

4 likes

Eens. Ze lopen achter intussen qua ontwikkeling. Kasten vind ik vaak wel goed dragen persoonlijk. Banden en clasp zijn niet zo goed als concurrenten. Geld ook voor Hamilton.

2 likes

5 likes

Ik zit te twijfelen tussen deze of die met de zwarte bezel met Mesh… Denk dat deze ook gaaf staat op de mesh. Echt een mooie uitvoering.

Gaaf hoor!

15 likes

Nieuw kan je ze in deze uitvoering niet meer vinden zover ik weet.

Heb je de H-links separaat gekocht?

Kun je bestellen bij de ad voor 450 ballen ofzo

1 like

Euj longineslovers… geen verwijt he… maar het valt mij op dat ik hier veel plaatjes van “nieuwere modellen” zie. En dit terwijl het een hele rijke historie heeft…

2 likes

De mensen die zulke oude horloges hebben kunnen niet meer op het forum ivm 2FA

8 likes

Hahaha… oke. Wel leuk. Maar dar is pas sinds kort. Er zijn toch wel liefhebbers van de oude goudklompjes ?

De liefhebbers zullen ze wel posten als ze dat nodig vinden, ik ben voorlopig blij met mn moderne ceramic duiker

Dat moet bijna wel! Ik vond die van mij ook erg tof. Wel weg ondertussen :wink: Foto uit het archief:

6 likes