Longines only (Deel 3)

17 likes

1 januari en het eerste horloge dillema doet zich al(weer) voor :joy:

Heeft iemand deze weleens in het echt gezien of gepast?
Er valt zo weinig over te vinden.

Ik kan een te nette deal maken voor een 2 maanden jong exemplaar… maar dat betekent wel dat we iets weg moet waar ik nog niet over uit ben…

13 likes

hij is wel mooi :ok_hand:

1 like

Niet in deze kleursamenstelling, maar in een andere kleur wel gepast. Ik vind hem prachtig. Ik had liever female end-links gehad, toch steken de male end-links niet heel ver uit.

Ik ben benieuwd welke horloges op het schopbankje terecht zijn gekomen voor de Zulu Time.

1 like

En hoeveel cm is jouw pols? De male end links kan ik denk wel hebben met 17cm pols, maar female had iets netter geweest gok ik. Heb hem sowieso nog nooit gepast helaas.

Ik twijfel het meest over mijn Speedmaster Date voor ongeveer een 1 op 1 inruilen.

Wilde altijd een Speedmaster hebben, met een plusje dat het uurwerk makkelijk te servicen is van deze. Echter mis ik ergens toch een beetje de ‘echte’ Speedmaster vibes.
Daarentegen blijft het wel een Omega met super comfortabel afwerking. Wie weet komt er wel spijt omdat ik niet weer hoe de Zulu klik gaat zijn… GMT maakt me niet uit, maar vind het geheel gewoon prachtig.

Misschien nog de SBGF001, maar vind deze misschien net te speciaal en uniek (ook qua staat - 1999 - en full set). De rest van de collectie is me voor nu eigenlijk te dierbaar of niet op 'uitgekeken.

Dus eigenlijk weinig :sweat_smile:. Een Baltic Hermetique of G-Shock gaan ook het verschil niet maken… en is gewoon fijn om erbij te hebben…

3 likes

Ik heb gisteren de titanium variant 39 mm om gehad, helaas geen foto gemaakt. Vond 'm qua lug lengte vergelijkbaar met m’n spb143. De Longines was iets minder curved maar ik heb vrij vlakke polsen dus dat was niet storend.

1 like

Is de zulu 39 of 42mm?
De 42 is wel erg groot zeker in vergelijk met de Omega. Ik ken ze allebei en voor mij wint de Omega.

1 like

Die heb ik toevallig heel kort gehad, maar vond hem bij mij gek genoeg te fors dragen om mijn pols. Niet de beste foto:

Dus dat zet me ondanks de andere band wel aan het denken…

Sorry wel de 39mm variant…

Heb verder nog de Longines Conquest 38 groen (geboortehorloge voor mijn dochter dus die blijft. Een blauwe GS SBGP013, en recent nog de Aqua Terra teak quartz gekocht. Deze vissen wel in hetzelfde water maar de AT was altijd al een soort grail. En de GS… is/blijft een super afgewerkte GS.

Ofwel, luxeproblemen…

Edit: Ohja en nog een Oris x Cervo Volante Big Crown in het turquoise blauwe. Maar iets anders van dit genre heb ik niet, en ben er gewoon nog erg blij mee.

1 like

Ai, de 39 zou ik wel in overweging nemen.
Dan is het alleen nog maar een gevoelskwestie, Longines of Omega.

1 like

Engeltje duiveltje inderdaad.
Ik denk dat nu 13 jaar later de Longines zelfs beter afgewerkt is.
Maar dan is het all in the name. Omega of Longines :woman_shrugging:t3:

1 like

Misschien heb je rondere polsen dan ik, ik zou die Longines dan zeker van te voren gaan passen. Zo draagt de spb143 bij mij

2 likes

39mm zou prima moeten kunnen met 17cm polsen. Ik heb 18cm. Zelf ook de SPB143 gehad. Een heel gaaf horloge, maar wel een beetje clunky.
De GS zou ik zeker houden. De Omega is prachtig, maar zoals je zelf al zei heeft het niet de echte klassieke Speedmaster vibes.
Ga lekker passen. Ik denk dat die goed zal staan.

1 like

Mocht het niks worden, ik begin nu ook wel geïnteresseerd te raken.:smiley:

1 like

16 likes

Avondwissel

22 likes

38 likes

De LLDND weer eens op een beige canvas strap gezet. Blijft een mooi combi, hoewel zoveel straps goed staan op de Legend Diver!

18 likes

Zijn er meer mensen die bij het draaien van de inner bezel in de LLDiver een getik horen? Heb niet het idee dat ik dit eerder heb geboord. En kan nu miss nogwel terug voor garantie.

Ik hoor graag van jullie

10 likes

Nu kan ik hier ook eens buurten!

32 likes

Ik hoor bij mij geen getik

1 like