Longines only (Deel 3)

Dit horloge is één dag per maand echt op zijn allermooist.:smiley::wink:

1 like

Hij gaat even op vakantie naar zwitserland

Als je de kroon er dan uit trekt dan is hij heel de maand mooi. :rofl:

1 like

Iemand ervaringen met polijstbeurt vanuit Longines service center? En doen ze dan ook de brushed delen herstellen van veegjes?

Het is een gebruikt horloge, vind ik zeker niet erg, maar ben benieuwd of ik hem qua staat hem net een beetje kan opliften :slight_smile:

Hier ook een klein rateltje dat met de jaren toeneemt. Denk dat er een keer een radertje gesmeerd moet worden ofzo.

1 like

28 likes

Nu nog in de garantie dus kan die mooi ff op vakantie…

1 like

Als die nu weg gaat is ie weer mooi op tijd terug voor de zomer.:grin:

1 like

Vandaag eindelijk mijn nieuwe stalen band voor de Longines Master Collection op kunnen halen.
De band komt origineel met een vlinder sluiting en geen half links of iets om hem goed te kunnen sizen voor mijn 17cm pols. Hij was telkens of te strak of te los. Ik ben geen fan van lederen bandjes en wilde perse een originele stalen band erop. Het is een erfstuk van mijn opa en wil hem graag veel dragen dus we moesten een oplossing vinden. Samen met de juwelier (Segers) uiteindelijk de oplossing gevonden om een spirit clasp met 5 verstel mogelijkheden te bestellen en deze eraan te laten zetten door een smit die er hele subtiele kleine ringetjes tussen heeft gezet (bijna niet te zien bij aanhechting clasp). Het is wel een wat prijzige band geworden maar al met al ben ik erg tevreden en vind het resultaat erg geslaagd (al zeg ik het zelf😉). Kan nu met veel trots en plezier dit horloge dragen vooral omdat de Gangreserve een mooie smile heeft naar de rechter mondhoek zoals opa dat ook altijd had. Kortom ik ben er erg blij en content mee.

Ps mocht iemand nog op zoek zijn naar een originele longines vlinder clasp dan heb ik nog een gloed nieuwe over. Zal hem vd week ook even aanbieden hier op het forum.

24 likes

Een mooie link naar je opa! Dat mag inderdaad best wat kosten. Draag hem veel en in mooie herinnering

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Is mooi geworden!!
Ziet er prima uit met die stalen band.

Ik wens je er een memorabele tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg netjes opgelost zo! :slightly_smiling_face:

1 like

Super,en zoveel beter,genieten nu.

1 like

Dankjewel allen voor de leuke reacties👍

1 like

Gisteren de nieuwe Spirit Pilot wezen passen; de Spirit modellen spraken me altijd al aan, met mijn bescheiden 16.5cm pols dan met name de 37mm. Alleen vond ik de wijzerplaat altijd te druk voor het formaat en een datum hoogst onnodig/misstaan tussen de cijfers.

Nu is de nieuwe pilot in veel opzichten eigenlijk helemaal perfect! Mooie proporties, plaat is prachtig overzichtelijk en heeft veel diepte met de opgelegde cijfers en ingesneden chapter ring, geen verstorende datum, heerlijke grote schroef kroon. Bij Van Baal in Nijmegen hadden ze thans de vouw sluiting met snelverzet op leren band op een chrono model, mooi stukje techniek en de band waar ik voor zou gaan voor deze (i.p.v. het mos kleurige rubberen bandje zoals op de foto).

Het enige wat mij na wat overdenken toch tegenstaat is het faux-vintage goud; dat maakt het net-niet de ideale GADA voor mij. Dus Longines, graag: precies deze, maar dan gewoon stalen indices/wijzers en evt. een blauwe sunburst wijzerplaat of champagne zoals de ‘gewone’ Spirits, en dan hebben jullie een klant erbij :slightly_smiling_face:

23 likes

Goede punten, ik zou de Pilot ook graag zien met kraakheldere witte lume en ditto stalen indices. Daarnaast was ik wel fan van de sterren maar het grootste punt wat me nu tegenhoud is de meerprijs tov de andere Spirits die overal langzaamaan in de aanbieding komen. De nieuwe is mij de extra 6 a 800 euro extra niet direct waard.

1 like

Een Spirit Pilot in 37mm met zwarte plaat en stalen indices en wijzers zou ik wel mooi vinden. Ik heb de 39 nog niet kunnen passen, maar als ik jouw foto zie denk ik dat ie me net te groot is met m’n 17,5 cm pols.

1 like

Ik denk dat het zomaar een kwestie van tijd is tot er nieuwe kleurtjes komen. Zou wel cool zijn als er wat ‘sportievers’ bij komt :ok_hand:t3:.
Kan me in elk geval niet voorstellen dat het bij deze kleur blijft.

Heb deze tot nu toe nergens in het echt kunnen zien. Ziet er goed uit op de foto’s.

Binnenkort maar weer even een rondje horloge winkels maken.

Ongetwijfeld, ik verwacht zelfs dat dit de nieuwe main gaat worden en de vorige langzaam aan uitgefaseerd wordt.