Of het ligt aan mij maar zijn niet alle Longines gewoon te duur? €4000 voor een standaard merk met nog een ETA binnenwerk. Ik geef Ruud ook gelijk dat een speciaal movement geen zin heeft als die totaal niet zichtbaar is. Dit is ook het probleem met Tudor. We kunnen dan ook onmiddelijk de vraag stellen waarom een mechnisch uurwerk boven een quartz kiezen als je die toch niet kan zien of interesse in hebt? Denk eraan een automaat heeft zeer weinig voordelen t.o.v. quartz (terwijl ik zelf een automaat heb ).
Als je €5700 betaald voor een omega aquaterra 150 heb je een echt A merk met een eigen binnenwerk die je dan nog eens kan bewonderen via de transparent case back.
Longines is best aardig en de prijs zal ook best voor een paar honder in het titanium zitten waardoor ze kwa prijs kunnen concurreren met Tudor.
Maar goed, het gevoel wat ik wel bij de blackbaypro heb mis ik hier … en voor €4200,- is er veel moois te koop dus op naar de volgende
Idd, de prijzen zijn te hoog geworden. Toch is longines voor mij een B merk zoals een Tissot of een Certina. Voor die €4000 zou ik eerder de TAG HEUER AUTAVIA GMT COSC die toch iets maar naar een A merk doorweegt. Voor iets meer betaalbaars kun je even zien bij Sinn maar die hebben wel gans andere modellen. Persoonlijk is 39mm voor een diver te klein maar dat is terug mijn mening.
Longines staat wel een trapje hoger dan Tissot in de Swatch hiërarchie. Voor mij heeft Longines altijd meer een luxe imago gehad, zeker dan Tissot of Certina.
Je zegt “dat voor jou Longines een b-merk vergelijkbaar met tissot en certina is”
Dat mag je natuurlijk vinden, ik zie wel degelijk verschil en schaal longines zeker hoger in.
Tag heuer , heeft dan de monaco als uitschieter maar een groot deel overlapt de range van longines prima.
Als je nog een mooie autavia zoekt zou ik die mooie uit de verkoophoek eens bekijken
Idd, ETA is eigendom van de groep waar Omega in zit. Ik bedoel een binnenwerk die niet afstamt van de 2824. Volgens mij worden de binnenwerken vanaf de 8500 wel effectief binnen de Omega muren gemaakt.
This questions reappears constantly in the watch community. Omega calls the 8500 and in-house movement, however, many enthusiasts are hesitant in giving this designation to the movement since the movements are apparently made by ETA with Omega (Co-Axial) designs and technology. But ask yourself this, if the conglomerate Swatch Group owns Omega and also owns ETA, does that mean any proprietary movements made by ETA for Omega could be considered “in-house” since they basically live under the same roof (Swatch)?
Wel daar denk ik dan anders over. De longines mag van mij een trapje lager en tussen de top en de rado laag zou nog een extra laag moeten met de TAG, Breitling, Sinn en Tudor in. Versta me goed als die Hodinkee ergens €2200 max. €2500 zou kosten dan zou ik hem wel overwegen (mits hij een transparate case zou hebben).
Ok, zeker zijn we dus niet hiervan maar het blijft een uniek binnenwerk die nergens op een ETA lijkt. Dat alleen al tilt het uurwerk op een hoger niveau. Hiervoor moet ik Oris wel een positieve noot geven met hun eigen caliber 400. Jammer dat de look dan wat simpel is, of zoals Gerard meld ‘eenheidsworst’.
Klopt maar zij laten het blijken dat een longines net onder Omega staat terwijl dit totaal niet zo is. Het probleem is dat een Longines gewoon geen gevoel van 4 tot €5000 afstraalt. Heb ze al meerdere malen gezien en eens vastgenomen en telkens me afgevraagd waar ze die prijs uithalen…
Longines is wel degelijk door Swatch onder Omega gepositioneerd. Eén gemiddelde Longines is €2.500, er zijn niet heel veel Longines van rond de 4/5k. Dit is een van de weinigen. Speciale uitgaves zijn over het algemeen altijd duurder.
Longines sla ik hoger aan dan een Sinn, en vergelijkbaar of hoger dan Tag. Wat mij betreft staan Breitling en Tudor misschien net wat hoger dan Longines, meer niveau omega…
Blij met je mening en ik respecteer die maar Tudor niveau Omega is toch wel een grapje niet? Omega is niveau Rolex (waar ik totaal geen voeling mee heb). Heb je al eens een Sinn van €2500 gezien? Zeker het niveau van die duurdere Longines. Nu ja, iedereen koopt wat die wil maar ik kan me niet voorstellen dat ze grote hoeveelheden hiervan gaan verkopen.
De gemiddelde prijs voor een Longines zou zeker niet hoger dan €1500 mogen zijn met uitschieters van max. €3000. Als de rest is gewoon de swatch groep die Longines hoger wil tillen dan dat het waard is. Maar misschien lukt het hun wel. De RADO heeft ook een ETA 2824 binnenwerk maar zij differentiëren zich door het gebruik van ceramica i.p.v. staal. Mijn vrouw heeft een open hart van RADO en zijn krijgt meer complimentjes dan al mijn klokjes samen wat veel wil zeggen van de mensen die veel geld betalen voor A merken (oeps)…