Dit model al vaker ‘overwogen’, maar sinds de release van deze kleur vind ik hem persoonlijk nog geslaagder. En heb nu een mooie kans om hem evt aan te schaffen.
Vind het een prachtig ding, maar voor ik de knoop doorhak, ben ik benieuwd naar jullie ‘real world’ ervaringen.
Ik heb zelf een polsomtrek van 17 cm en ik lees wisselende verhalen over de articulatie van de band. Met name de male end links schijnen de lug-to-lug optisch wat te vergroten naar zo’n 53mm.
Los hiervan: zijn er mensen die hun ervaring en/of ongezouten mening kunnen delen over de 39mm variant?
Pro’s/cons, afwerking, comfort etc.
Alle input en foto’s zijn welkom !
P.s.
En dan nog mijn tweede afweging of deze er voor het nest mag verlaten…
Gewoon voor gaan. Longines heeft vaak nogal flinke L2L maten, maar in de praktijk dragen ze meestal comfortabel. Ik heb er één met een L2L van ong. 50 die prima draagt op een 16,5 cm pols (Sorry, heb net een pushpin kapot anders zou ik even een foto bijvoegen). Die draagt gewoon fijn. En als je naar de foto van NOAD kijkt zie je dat die male end links veel meer naar beneden ‘curven’ dan de lugs zelf. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken. En je kunt altijd ergens gaan passen natuurlijk. Het is geen Patek, altijd wel een juwelier in de buurt die Longines heeft.
Qua kwaliteit is Longines altijd prima. En recent qua prijs/kwaliteit zelfs uitstekend. Youtube staat vol met influencer video’s die allemaal roepen dat Longines ‘great value’ is. Kortom; als je hem mooi vindt zou ik het gewoon doen. En wat die Omega betreft: als je hem niet hoeft te verkopen voor deze Longines, waarom dan wel? Gewoon lekker houden.
Ik heb hem gepast in de winkel, zal niet zeggen waar, en ben doorgelopen om de Black Bay te kopen. De bezel was totaal niet in lijn te krijgen met de 12 uur. Het horloge ging regelrecht weer de vitrine in, waarbij ik als verkoper een andere keus had gemaakt denk ik .
Kan gebeuren natuurlijk, heb het ook wel eens over de Black Bay gehoord ( de pip niet centraal ), maar de kans was groter geweest dat ik toch deze kocht i.p.v… anyway, vooral eerst even passen en checken .
Ik heb 'm gepast. Nu heb ik een 18,5cm brede pols met platte bovenkant, dus de male end-links stoorden me niet. Ik vond 'm niet mager, met z’n 13,5mm dikte. Ik vond ‘m op leer lekkerder ogen dan op staal. Longines’ leren banden, zo weet ik uit ervaring, zijn stuk als de hel. Als je ze ooit ingebroken krijgt zit het OK, maar het verdient geen schoonheidsprijs.
Bracelet is een soort van prima: Jammer van de male end links, maar wel mooi, prima comfortabel, tandje grote clasp. De bevestiging is wel weer erg cool. Die knop die je kunt indrukken om het er af te halen en ook weer op te zetten is vokking briljant. ALs je het doet, koop 'm op bracelet, en haal er een paar mooie platte bandjes bij.
Er is geloof ik ook een titanium versie van in 39mm. Ik zag zoiets in een review, dat kan ook een optie zijn.
De Omega doet me niks. Ik zou 'm rustig op de Spirit omruilen.
Ik heb de titanium 39mm GMT gezien en gepast op mijn 18.5cm pols en prachtige fit!
Vind het horloge erg mooi stijlvol en kwaliteit uitstralen! En 80? Uur power reserve.
Die 5 sterren vind ik niet storend., ga daar nog eens over nadenken…
Ben erg gecharmeerd van de opgelegde cijfers en de datum in de juiste kleur.
De snelwissel vd bracelet is fijn want dit horloge wil je ook op mooi sjiek leer dragen
Met mijn zoon voor zijn afstuderen veel horloges overwogen. Tudor, GS, Citizen en uiteindelijk na oneindig passen, wikken wegen etc heeft hij gekozen voor de Zulu Time. De blauwe omdat deze een oranje GMT wijzer heeft en dat is de lievelingskleur van zijn moeder (hij had goed door waar de funds vandaan kwamen) 39 mm valt perfect bij hem, gemiddelde polsen, eerder dunner dan dikker. Ik heb nog lopen pushen op die 5 sterren maar daar stoorde hij zich totaal niet aan en eerlijk gezegd vallen die behoorlijk weg, Overigens de reden waarom The Citizen wel afviel (met dat logo dat lijkt op een adelaar.). Nevertheless superblij mee en lijkt een schot in de roos. Maar ga vooral passen!
Qua maat moet ie kunnen; goed formaat je die 39. Zeker in het spiegeltje gezien ipv wrist shot. Wel vond ik de band wat licht en niet zo massief als een Omega of Tudor. Voelde niet cheap, wel comfortabel en heel soepel, maar had dit niet direct verwacht.
De verkoper toverde ook deze nog erbij. Momenteel de enige fysieke 36mm bij hen in NL. Verraste me nog positief wat betreft de maart, en voelde qua comfort vertrouwd als een BB58. Niet gek… Misschien wat ‘sober’ maar inmiddels ben ik erachter gekomen dat deze soberheid juist wel heel tijdloos kan zijn.
Hej ik heb de zulu 39mm. En de lld 42
Ik vind het een tof horloge. Zeker deze tijd van het jaar. En die 5 sterren. Er is overal wel wat op aan te merken imo
Was zelf erg blij mee mijn Zulu. Beetje spijt van de verkoop. Wissel zelf graag af en toe van horloge en wat mij stoorde was dat datum alleen met uren wijzer verzet kon worden.
Duurt soms even voor je dan bij juiste datum bent. Heb datum graag goed staan en elke keer als horloge stil stond was ik weer bezig uren wijzer eindeloze rondjes te laten draaien voor de juiste datum. Dit ging mij een beetje tegenstaat. Luxe probleem, I know.
Wel inherent aan gtm volgens mij
Horloge droeg prima. Quick adjust bracelet zou fijn zijn net als 20 mm lugs, maar voor de rest hele gave uitvoering van Longines
Polsomtrek van 16.5 cm en zit als gegoten, ondanks de ‘op papier’ forse L2L. De armband loopt mooi terug naar 16 cm (helaas wel vanaf 21 cm). De quick release is perfect, gemiste kans als het gaat om de quick adjustment. Smaken verschillen, maar vind dit prachtige klokje ver boven z’n gewichtsklasse boksen. Het polijstwerk is strak uitgevoerd en de opgelegde uur-markeringen schitteren mooi in het licht. Een perfect midden tussen opvallend en ingetogen, meiner Meinung nach.