longines

Hallo nieuw hier en meteen een vraagje.
Wat denken jullie dat deze nog waard is ? Hij is helemaal na gekeken en nieuw glas erin. Het is een erfstuk van mijn opa, maar ik draag hem dus helemaal niet en vind het zonde het in mijn lade te laten liggen.
Ik wil hem dus verkopen, maar weet niet goed wat te vragen.
[afbeelding
http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/1009700/0a7a32cedb079838abc810bea95ada0a
][/quote]

Welkom. De link naar de foto doet het niet.

Bert1 Schreef:

Welkom. De link naar de foto doet het niet.

http://imageshack.us/photo/my-images/198/longineskleinh.jpg/

nu wel ?

Nee

Ja hoor: er is een Longines Flagship te zien.

doet het nu wel alleen niet in 1e berichtje.

Leuke Longines hoor, handwindertje denk ik?

ja handgewonden.
Vraag is wat is hij waard ongeveer zodat ik weet wat ik in een advertentie kan zetten.

Een erfstuk van opa, gewoon in de familie houden :sunglasses:

probleem is dat ik ook al de omega speedmaster van mijn pa heb en trekt mij meer aan dan de Longines.

Ik zou hem niet wegdoen voor minder dan 250€. In perfecte bijna ongebruikte staat met het originele doosje er bij dan is er met geduld wel een liefhebber te vinden die er meer dan het dubbele voor over heeft.

Kijk eens op ebay en zet er een paar in je volglijst en zie waar ze uiteindelijk voor weggaan. Dan heb je echt een idee wat er nu daadwerkelijk voor betaald is.

Zo’n erfstuk mag je in principe niet verkopen.

klopt, maar wat heeft het horloge eraan als hij in een lade ligt te verstoffen naast een omega speedmaster ?

Wellicht zijn er nog anderen erven of neven en nichtten die hem wel willen dragen ter nagedachtenis aan je opa. Ik weet niet hoe je band was en hoe je financiele positie is, maar als hij weg is, dan is hij ook weg. En die 250-300 Euro’s zijn zo op.

nee hoor er is verder niemand, maar hij ligt er maar en dat vind ik ook zonde

wizzzard Schreef:

klopt, maar wat heeft het horloge eraan als hij in
een lade ligt te verstoffen naast een omega
speedmaster ?

Probeer gewoon eens het horloge te dragen, bijvoorbeeld op zondag.
Of met kerst, dan is opa er ook een beetje bij.
Misschien ga je het horloge dan toch nog waarderen.

Bedankt voor de verrassend aardige woorden, maar ik heb toch besloten dat het horloge weg gaat.
Leuke is dat ik het horloge zelf heb moeten halen toen opa nog leefde en het was een trip van 3800 km heen en weer, ik had er zelf een Longines van kunnen kopen en dan nog geld over gehouden :-)).

HOuden was inderdaad de beste optie maar ja als je er verder niets om geeft kan hij beter de verkoop in .
Denk dat schattingen aan de hoge kant zijn,denk dat je er tussen de €150-200 voor gaat krijgen gezien de prijzen op e-bay,laat anders maar eens weten wat hij uiteindelijk opgebracht heeft, ben wel benieuwd.

Ik heb ook een keer een Longines Flagship gehad. Ik vond het een heel mooi horloge, maar ben me later wat meer gaan focussen op andere merken. Ik denk dat je er wel 300 voor kunt krijgen.

Welkom :)o en het is mooie om te zien hoe de meningen over de prijs :S:S:S kunnen verschillen :S:D8-)
Een paar aspecten zijn niet benoemd,
Materiaal van de kast; een gouden kast is duurder dan chroom om RVS kast.
Is de bandje van Longines:S
Maar meest belangrijkste is "Het is rottijd voor de verkoop"X( maar toptijd voor inkoop:~
dus als je niet in de wegstaat nog effen wachten voor hoofdprijs:D
Groeten
iwan

dat is ook mijn richtprijs