Looks or Specs

Ik weet niet of dit topic al bestaat. Ik kon het niet vinden. Anders maar een slotje.
Voor mij is de keuze voor een horloge altijd gemaakt op basis van het uiterlijk. Een mooie kleur, een mooie wijzerplaat, een mooie kast vorm of zo’n mode horloge. Ik heb best veel verschillende soorten en kleuren gehad. De mogelijkheden en kwaliteit waren voor mij van ondergeschikt belang. Is mijn horloge waterdicht? Ik ga toch niet met mijn al dan niet dure horloge in het zwembad springen? Wat moet ik met een chronograaf? Klokken hoe snel ik mijn rondje met de hond heb gedaan? Voor mij is een horloge een sieraad die het liefst zo goed mogelijk de tijd weergeeft. Al moet ik bekennen dat op HF ronddwalen daar wel een ietsiepietsie verandering in heeft gebracht.

1 like

Aha :nerd_face:

Dat is 1 opvatting. Er zijn er meerdere

Dit is in tegenspraak met elkaar.

Veel mensen vinden chronografen gewoon mooi.

Dat snap ik, maar ik hoef geen horloge met een afwijking van ± 5-10 seconden per jaar.

Van mijn zenith el primero gebruik ik de stopwatch functionaliteit nooit.

1 like

Ik heb ook wel een chronograaf gehad, maar was niet de reden van aanschaffen. In de praktijk, even mee pielen, maar niet echt gebruiken.

Dan vallen dus alle mechanische horloges af, grof gezegd is +/-5s per dag al goed genoeg om cosc te halen.

1 like

:no_mouth:

Die begrijp ik niet helemaal. Ik hoef geen super nauwkeurig horloge. Alles boven die ± 5-10 per jaar is dus voor mij goed genoeg. Ik heb nu een automaat met een afwijking van + 30 seconden per week.

Wij op HF zijn dol op fotootjes!
Graag fotootjes van jouw vele verschillende horloges.

Ah andersom dus :smile:

1 like

:sweat_smile: daar was ik al bang voor. Ik heb geen collectie (alles weer weggedaan) en heb nooit foto’s gemaakt van mij horloges.

excuses dan heb ik het niet goed getypt. :see_no_evil:

Even een polletje?

• Looks
  • Specs
  • Geen van beide, Waarde natuurlijk

0 stemmers

2 likes

Moet nog wel wennen aan die afkortingen. Wat is cosc?

Contrôle Officiel Suisse de Chronomètres

:rofl: waarde kan natuurlijk ook!

Aha. Ik zal het even googlen. Bedankt.