Lorier iemand?

Hallo allemaal,

Tijdens wat research stootte ik op het merk lorier dat met de Neptune en Gemini series enkele mooie stukken op de mat kan leggen naar mijn mening.

Het lijkt me wel een niet zo verspreid, wat minder bekend merk. Iemand met ervaringen met het merk of die weet of het een aan te raden merk is of juist het tegenovergestelde?

Laat het gerust weten, alvast bedankt voor jullie antwoorden.

1 like

Staat het een en ander over Lorier als je zoekt met het vergrootglas! Volgens mij een degelijk merk voor het geld, maar komen met de ‘problemen’ die je in dat prijssegment bij dit type duikers ziet. Als je de modellen leuk vindt, is het geen gekke koop.

1 like

Kijk eens naar de materialen en uurwerk die ze gebruiken.
De specs kunnen al heel wat vertellen.
Er staat ook het een en ander op youtube.
Ik kreeg met deze info een vrij goede indruk.

2 likes

Please tell.
Lekkage of zo?

1 like

Ik heb de Lorier Neptune III blue gilt. Vind ik een heel mooi horloge, met mooie, discrete bezel en zonder datum, zoals ik ze graag heb eigenlijk. Over de kwaliteit geen klagen.

6 likes

Oh nee joh, hoorde meer over zaken als de bezel/band die niet helemaal top aanvoelen.

2 likes

Vraagje: waar heb je deze precies gekocht, lijk hem op dit moment enkel op Amerikaanse sites te vinden.

Kan ik me iets bij voorstellen.

Maar ja, als je dat echt subliem wilt hebben dan schiet
ook de prijs als een raket omhoog :grin:

3 likes

Tweedehands via dit forum, enkele maanden terug. Anders kan je er wellicht enkel aan geraken via de Loriersite. Beetje jammer, want ze hebben nog erg leuke modellen.

1 like

Inderdaad jammer, want met shipping en VAT die erbij komt wordt het al snel heel wat minder Interessant…

Ja, dat is wel een set back.

Aan de andere kant als je hem echt wilt hebben is daar wel overheen te komen.
Ik vind ze heel eigenzinnig en toch met vintage look :+1:

Mss is de Baltic Aquascaphe een alternatief. Komt uit Frankrijk. Hebben ze ook een blauwe van.

2 likes

Zeer mooie klok inderdaad. Ik heb al naar de Baltic trois aiguilles HMS 002 zitten kijken. Mooi merk inderdaad.

Zeker waar hij blijft zeker op de overwegingslijst staan dus!

1 like

Ik heb een tijd geleden ook een Lorier Neptune overgenomen van iemand op het forum, nog geen minuut spijt van gehad. Ik vind het een mooi design en ook zeer netjes afgewerkt, het high beat uurwerk zorgt dan ook nog voor een mooi glijdende secondewijzer. Voor het geld krijg je toch wel wat.

9 likes

En wat vinden we van de nieuwe Zephyr? Geen dress watch man, maar dit heeft wel iets!

5 likes

Vind 'm wel goed gelukt. Kost dat?

450 USD plus invoerrechten etc. vermoed ik.

1 like

Lorier brengt mooie horloges. Mooie strakke designs altijd. De Falcon is ook een toppertje.
Deze ook weer geslaagd.

De meeste niet-ronde horloges spreken met niet zo aan, maar ik voelde me meteen tot de zephyr aangetrokken! Die zie ik mezelf wel dragen. En ook de Falcon kan mij wel bekoren. Het rest van hun designs mogen er ook wezen, maar ik ben meestal geen fan van meerdere kronen