Mooi design en mooie details! Erg nieuwsgierig naar eigenlijk. Jammer dat deze hier niet ergens in de winkel liggen.
Mijn oog is ook weer op Lorier gevallen. De Neptune of Falcon II.
Vind het jammer dat de Falcon II niet meer verkrijgbaar is, dit BB36 design spreekt me veel meer aan dan de huidige Falcon III. Enige twijfel is de prijs + taxes. Ik hoop de Falcon II of Neptune ergens in de buurt te kunnen vinden een keer…
Ergens in mei verwacht ik de Lorier Falcon 3
Kan niet wachten! Eindelijk een 36mm alleskunner à la Explorer. Erg benieuwd naar het acrylglas en hoe dat een vintage gevoel zal geven. Het grappige is dat ik al meerdere keren Lorier horloges in mijn winkelmandje heb gehad, eerst een Neptune V2 en later de Falcon V2 met witte plaat (nog steeds erg mooi). Nu toch echt de knoop doorgehakt na het kijken van enkele leuke reviews op Youtube. Dit wordt mijn eerste horloge van een Microbrand en ook eerste horloge met Miyota uurwerk, heel wat nieuws weer dus.
Nog anderen die de Falcon V3 hebben besteld?
Gefeliciteerd!
Ik ben zelf ook érg gecharmeerd van dit horloge. Ik ben alleen bang dat ik hem te klein ga vinden om de pols…
Laat vooral even foto’s zien als je hem hebt
Wat voor polsmaat heb jij trouwens?
Dank! Dat ligt natuurlijk vooral aan je polsmaat en waar je comfortabel mee bent. Foto’s volgen uiteraard!
Mijn polsomtrek is zo’n 16.5cm, zie hier bijv enkele andere horloges als referentie:
- 39mm BB58 (47.5mm L2L)
- 35mm Tissot PRX
- 42mm MoonSwatch (47mm L2L)
Ik denk dat de 36mm mij in ieder geval top gaat passen! En mocht je hem toch willen hebben, let goed op de beschikbaarheid want ze produceren in batches… Vaak niet (nieuw) verkrijgbaar dus
Thanks voor je antwoord! Ik heb de Seiko SNXS79J1 met 37mm, en vind deze toch wat smal ogen op mijn 16,5-17cm pols (even kwijt).
Maar ik denk dat het meer is dat ik het niet gewend ben, want vind de PRX bij jou prachtig staan! Dit terwijl die van mijn vrouw bij mij wel echt te klein is (heb zelf de Powermatic 40mm). Misschien komt het ook omdat ik de dial van de SNXS79J1 super mooi vind, maar hem alleen van echt dichtbij hem echt het best tot zijn recht vind komen (daarom zijn alle close ups online ook al mooi ) . Ik ben alleen bang dat ik dat dus ook met de Falcon ga vinden. Nogmaals, ben héél benieuwd als je hem ontvangen hebt!!
Ik snap wat je bedoelt! Gaat allemaal om wat je gewend bent idd. In het geval van deze Seiko 5 (is dit niet die ene die ooit op Hodinkee voorbij kwam?) ligt het ook aan het ontwerp van de lugs. Zijn een soort ‘twisted lugs’ naar binnen, net als bij een Speedy, en ze zijn ook nog eens relatief kort. Ik vond mijn Seiko 5 SNK809, ook 37mm, ook altijd echt minuscuul dragen. Kwam ook nog eens door 18mm lug breedte. In het geval van de Falcon heeft 'ie zeer aanwezige, hoekige lugs met een aanzet van 20mm. Als ik het zou moeten inschatten zal die iets groter ogen dan deze (erg mooi trouwens!).
Maarja, ook juist een luxe natuurlijk dat je niet hoeft uit te wijken naar 36mm’ers, tussen de 38 en 42mm heb je een stuk meer keuze!
Ik zal wel even foto’s plaatsen als ik hem heb ontvangen, hopelijk eind mei of misschien begin juni…
Ha, ook ik ben in blijde afwachting van de Falcon III. Ten tijde van mijn pre-order werd levering nog verwacht in maart, maar maart werd daarna april, en onlangs werd verzending beloofd in de eerste week van mei. Blijkbaar was het echtpaar Lauren & Lorenzo niet tevreden over de afwerking van de kasten en hebben ze die terug naar hun leverancier gestuurd. En daarna volgde nog een week vertraging omdat ze op de Windup Watch Fair staan. Zo’n uitloop in het proces stelt enerzijds je geduld op de proef, maar je kunt het ook zien als de charme van het dealen met een microbrand (cognitieve dissonantie kicks in? ). Maar ondertussen brand ik dus wel van nieuwsgierigheid
! Ben benieuwd hoe lang hij er nog over doet om vanuit de VS mijn voordeur te bereiken.
Ondertussen heeft Lorier de Astra aangekondigd (ASTRA – LORIER), die bij mij ook weer heel wat boxjes tickt. Wat vinden jullie?
Lorier is een populaire microbrand. Heel betaalbaar als je een horloge zoekt met een retro-uitstraling zonder dat het een directe hommage is.
Velen zien als nadeel dat ze geen saffieren glaasjes gebruiken maar plexiglas. Voor hen een heel bewuste keuze, het geeft een andere uitstraling/vertekening. En je kunt het gemakkelijk zelf polijsten met een beetje polywatch.
Je kunt ze inderdaad alleen nieuw bestellen op hun website. Dan betaal je importkosten en BTW wat natuurlijk een aardig bedrag extra is, maar dat geldt voor alle producten die je buiten de EU bestelt.
Zelf heb ik deze Falcon V2, veel mooier dan de huidige generatie Falcon als je het mij vraagt, en één van de favorieten in mijn collectie.
De astra is zeker een interessant horloge. In het wit vind ik 'm wel een beetje saai… de blauwe versie is al een stuk interessanter.
Duimen dat hij maar snel wordt verstuurd! Die week is nu aangebroken
Inderdaad een heel andere ervaring dan met je gemiddelde Tissot, Seiko of Hamilton, die normaal gezien deze prijscategorie domineren
En hij is onderweg! Ik hoop dat we allebei snel hier een plaatje kunnen posten
Oh nice! Ik heb nog niks van ze vernomen, toi toi toi
Ik heb nu ook bevestiging! Ze gaan hem volgende week ergens maandag-woensdag versturen! Zal nog wel even duren gok ik
Gearriveerd, mijn Falcon III! Ik draag meestal 38 mm, maar op mijn vrij platte pols van 17,5 cm vind ik deze 36 mm perfect staan. Geeft hem net een wat klassieker-sportieve uitstraling en ik durf wel te stellen dat ik hem in 38 mm echt minder mooi zou hebben gevonden.
Netjes hoor! En dat was snel! Veel plezier ermee ben benieuwd hoe hij gaat bevallen de komende tijd
Gefeliciteerd! Staat je goed . Volgens mij veel horloge voor je geld
Gefeliciteerd! Erg mooi horloge.
Mag ik vragen waar de totale kosten op uit kwamen (btw, invoerrechten etc.). Ik overweeg zelf een Neptune en ben benieuwd waar het ongeveer op uit komt.
Dankjewel @Martynnn! In deze prijsklasse (zeker inclusief de import) mag je toch ook wel wat verwachten vind ik. Ontwerp en uitstraling zijn geweldig en precies wat ik zocht, maar ik zie ook nog wel een paar verbeterpunten. Daarover correspondeer ik nu met Lorenzo Ortega van Lorier en kom ik hier nog op terug.
En wat die import- en andere kosten betreft voor @Brammer:
- bij bestelling kwam er boven de prijs van het horloge nog 35 dollar bij voor verzending.
- bij aankomst betaalde ik in euro’s 111,73 (0,80 invoerrechten, 95,93 belasting en 15,- ‘voorschotprovisie’ aan FedEx).
Alles bij elkaar dus zo’n € 144 bovenop de prijs van de Falcon zelf.