Lorus only

Ik lees alweer een paar maandjes mee op dit mooie forum maar vindt eigenlijk maar weinig over Lorus, nu is dit qua techniek natuurlijk geen hoogstandje maar waar ik ooit als eerste horloge mee ben begonnen lijkt het me wel leuk om hier een topic over te beginnen. :smile: ik zal dan ook aftrappen!

Mijn eerste Lorus, krijgt nog af en toe draagtijd.

2e Lorus van titanium en de wijzerplaat weerspiegelt mooi mee met het lichtinval.

Afgelopen kerst gekregen van m´n oude werkgever, leuk gebaar. Lorus met datum-dag aanduiding en een ijzeren rekband, was niet bekend tot op heden met dit type band. Helaas al wel drie maand kwijt na inleveren bij de juwelier om op maat te laten maken…

Tot slot de nieuwste in de collectie, van de week gekocht van een gerespecteerd forumlid. Vond deze mooie chronograaf voor de prijs te leuk om niet af en toe te kunnen dragen!

Ik heb in de collectie ook bijvoorbeeld Rado, Tissot, Duits spul en nog een aantal op de verlanglijst (seiko5) (iets Russisch) Maar blijf Lorus ook leuk betaalbaar spul vinden voor ‘‘erbij’’.

Is er wat draagvlak op het forum voor het dochtermerk van Seiko?

Laat ze maar zien. :star_struck:

17 likes

Absoluut! Ben ook liefhebber. Foto’s volgen. :slightly_smiling_face:

2 likes

3 likes

:dizzy_face: Dat is absurd! Dat doen ze bij mij gewoon ter plekke.

Maar goed, deze ooit gehad. Kon even geen eigen foto meer vinden. Dus even ‘geleend’.

4 likes

Altijd wanneer ik op de racefiets zit heb ik hem om. Het blijf een mooi ding.

4 likes

De waterscouting Lorus van Mw. Lexaf

4 likes

Deze Lorus ooit op MP gekocht voor 15 euro, Koninklijke Landmacht uitgave.

4 likes

Gave klokken! Leuk te zien dat hier meer Lorus zit.

Klopt normaal gesproken ook, dit was een ijzeren rekband die ze hebben ´´gesloopt´´ bij poging tot verkleinen. En zodoende opgestuurd naar Lorus, sindsdien stil en geen update meer als ik erachteraan bel.

1 like

Ah, vervelend.

Ja, zitten zeker leuke modellen tussen, voor wel heel aantrekkelijk prijzen. Beetje de ‘gateway drug’ voor Seiko. :wink:

1 like

6 likes

Echt een plaatje hoor!

1 like

Leuk, een Lorustopic. Deze kocht ik een paar maanden geleden en ik wilde hem retourneren, omdat de bezel niet draait. Maar ik heb hem gehouden Ik draag hem bij werk in de tuin enzo. Wat me bevalt is dat hij dun is en dus prettig om te dragen:

5 likes

Vandaag de chrono om naar kantoor, gisteren op maat laten maken.

3 likes

Die van m’n jongste dochter, in haar favoriete kleur.:smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Leuk horloge! Vrolijke kleurstelling ook.

1 like

Vandaag ga ik wat ‘‘om knoeien’’ in en rondom het huis, en later nog even de youngtimer poetsen.
Ideaal voor de titanium Lorus, vanavond blijft ie uit eten ook lekker om. :smile:

2 likes

Ik heb ook lange tijd een Lorus horloge gehad voor dit soort doeleinden. Helemaal prima. Toch lekker een leuk horloge om en een krasje meer of minder is ook niet zo’n big deal. De jouwe heeft trouwens wat ‘Seamaster vibes’, vind ik dan. Rommel, poets en eet ze, vandaag!

1 like

Dankjewel Ed zal vast goedkomen, het weer zit mee vandaag. :sunny:
Ja geweldig dit soort horloges ze gaan ook geregeld mee om naar kantoor, ik ben wel van plan de andere 2 binnenkort te laten polijsten.

1 like

P.S, ook een fijne dag gewenst Ed.
Kon het bericht niet meer aanpassen.

1 like

Ik vind de lume ook altijd weer compliment waardig.

2 likes