Dit model nog nooit ieder gezien!
Tof zeker wel, lekker retro.
Dankzij mijn zonen mag ik hier voortaan ook meedoen.
Een totaal onverwacht verjaardagscadeau.
Blij mee.
De textiele band staat ook heel erg goed!
Super tof cadeau!
Ja, ik had 'm ook gezien. Leuk ding. Gefeliciteerd! Qua vormgeving duidelijk geïnspireerd door de Seiko Pogue en wie vind die nou niet leuk, right?! En een automaat; ook leuk, natuurlijk. Lorus is moving up in the world. Misschien wel omdat Seiko Pulsar (dat tussen Lorus en Seiko ingepositioneerd was) aan het uitfaseren is.
Zie idd dat Pulsar nog weinig, iig steeds minder te verkrijgen is. Gelukkig nog genoeg keuze bij andere merken. Had vorige week Seiko 5 sports gezien en gepast, beetje zelfde wijzerplaat, alleen verkrijgbaar in zwart /grijs en slechts 39 mm en bijna 500,=. Deze is net 43mm, blauwe wijzerplaat en Pepsi bezel en slechts 142,= meer mijn ding. En kast lijkt idd op poque, altijd goed.
Seiko 5 reissue:
Oh, maar die vind ik toch ook wel heel gaaf, hoor. Reissue van de eerste Seiko 5 duiker. Een LE, volgens mij. Die zou ik misschien ook nog wel willen…
Jouw Lorus blijft sowieso een heel goede deal, vind ik en gewoon een leuk horloge!
Poehhh… Lorus op een heel ander niveau wat mij bekend is!
Gaaf gefeliciteerd met je aankoop, prachtig.
Ik heb zelf wel eens dit model vast houden, maar knapte destijds af door de kwaliteit (ook al heb ik meerdere quartz varianten).
Lekker licht, dus! Je ziet trouwens ook wel de Seiko-genen, bij dit model. Die band is ook wel leuk en doet me denken aan een Seamaster band.
Ja dit horloge merk je op een gegeven moment niet meer haha, eens! Doet mij er ook wel aan denken ja, blijft ook een dierbaar stuk voor me.
Dit topic doet me hieraan denken;
Door een zwaar ongeval (vele jaren geleden) was de Lorus die ik toen omhad zwaar vermangeld. Toen ik weer op de been was ging ik bij de juwelier langs met de vraag of er nog iets van te maken viel. Hij vroeg me het horloge daar te laten en een week later terug te komen.
Bij terugkomst zei hij dat er met het horloge niets meer aan te vangen viel en stak hij me een gloednieuw exemplaar in mijn handen. Lorus deed het me cadeau!
Nu zit ik mijn de kop te breken over wat ik er achteraf mee deed want ik kan het horloge nergens meer vinden.
Heel tof dat je van Lorus een nieuw vervangend exemplaar cadeau kreeg, service zeker te noemen.
Hopelijk ook helemaal ok en goed herstelt na het ongeval?
Als je hem vindt vinden we een foto meer dan leuk!