Van een gouden Tissot scheurde een lug af op de lasnaad. De lokale goudsmit wilde 125 hebben voor reparatie. Dat leek mij wat veel. Iemand hier ervaring mee of kennis aan een goudsmit die hier geen goudgeld voor vraagt?
Ik vind €125 euro nog wel mee vallen als ik heel eerlijk ben.
Het is een lastige klus om het goed te doen, en op een klus als deze zou je niet echt willen besparen omdat het gewoon goed gedaan moet worden.
Ik heb goede ervaringen met atelier de roeper uit mook. Geen idee wat het daar zou kosten, maar misschien een belletje waard.
Ik ook. Peanuts toch.
Ik vind die 125 euro erg meevallen. Daarna is dat horloge weer draagbaar. Bovendien moet zo’n goudsmid toch ook kunnen verdienen?
Een maatje van mij heeft dat een keer met een IWC cal 89 fancy lug aan de hand gehad,dat was een heeeeel ander prijskaartje (factor 4 ongeveer)

Nee
Heb je wel eens een gouden lug gesoldeerd?
Het vast solderen van een lug is geen probleem,het uitlijnen en afwerken zodat er niks meer van de reparatie te zien is,is een heeeel ander verhaal.
Goed idee👍. Misschien ook bij de kroon doen zodat hij er niet uit kan vallen.
@TS. 125 lijkt mij geen gekke prijs.
Wat lopen er toch een krenten rond zeg. Je komt met je gouden horloge bij een goudsmid aanzetten, maar de beste man moet (veel) minder uurloon vragen dan een loodgieter?
Peanuts niet, maar voor 125 euro verwacht ik ergens tussen de 1 en 2 uur werk, wat dit echt wel kan zijn als het netjes gebeurt.
Kast openmaken, uurwerk en glas loshalen, materiaal schoonmaken, alles netjes aan elkaar maken, horloge weer opbouwen, eventueel afstellen.
Uiteraard zal een ervaren goudsmid/horlogemaker hier meer over kunnen zeggen.
Het kost wat het kost. Deze hobby is niet zonder kosten 
Nou nee hoor maar je moet het eerst zelf geprobeert hebben om te weten dat je daar flink wat expertise voor moet hebben en daar kan geld voor gevraagd worden.
Probeer het zelf eens zou ik zeggen.
Vakwerk kost geld. Zonde om het op te lossen met geprutst zoals met lijm.
Dus, het expertisepanel heeft gesproken en het oordeel is dat 125 euro voor het herstellen van de afgebroken lug een schappelijke prijs is .

Dat heet research doen.
Ben jij nou echt serieus? Heb je in meerdere topics vaker vreemde adviezen zien geven.
De lug is op de soldeerlijn afgebroken dus je hebt een breuklijn die eerst weggehaald moet worden op zowel de lug als kast ( je kan de lug niet op het oude soldeer solderen dat wordt lelijk en zichtbaar) daarna moet de lug worden uitgelijnt en opnieuw gesoldeert worden…
Dat is zeker een punt zijn er reviews van de goudsmit in kwestie ?
Ervaring mee?
Ik kom m’n bed niet eens uit voor een klus minder dan 600 euro. Belasting eraf, huur bedrijfspand, aankoop en onderhoud van gereedschap. Die €125 hè, kan je daar wel een kwalitatief hoogwaardige mooi afgewerkte las voor verwachten?
Jij laat je nieuw aangeschafte velgen ook maar met 2 bouten vastzetten want vast is vast en die drie extra bouten is toch alleen maar extra werktijd en dus weggegooit geld.