Als je het zo bekijkt,houdt de goudsmid bar weinig over van die opdracht ja.
Het houdt niet op, niet vanzelf
Phoe, 125 Euro als het dan goed gedaan is lijkt me dat echt een prijs waar ik meer dan blij van zou worden…
Gast!
Geen kenner was al duidelijk, maar ook duidelijk geen liefhebber.
Hobby soldeerder voor een gouden horloge?
Ik vind 125 euro een nette prijs er vanuit gaande dat het netjes wordt gerepareerd.
125,- is voor de 1 veel geld en voor de ander wellicht peanuts. Ieder heeft daar zijn eigen mening over en is te respecteren Voor een lug opnieuw aan de kast zetten is het qua arbeid niet duur die 125,-
Het is een tijdrovende klus, er is al gemeld, schoonmaken, oude resten verwijderen, lug op de kast uitlijnen, speciale soldeer en ook nog eens mooi afwerken, polijsten. En vergeet ook niet dat de reparateur moet letten op eventuele vervorming. Kortom precisiewerk. Mijns inziens niet te duur en het overwegen waard om te laten doen ipv. zelf proberen.
€125 is lijkt mij een heel degelijk bedrag gezien de delicate zaak. Uurwerk uit de kast halen, glaasje etc verwijderen, opkuisen van de oude lasnaad, terug (deftig) verbinden, las opkuisen en waarschijnlijk hele kast een beurt geven, zodat het niet opvalt dat er een herstelling is geweest. Terug inbouwen van het uurwerk. Dus ja, gaat wel een uurtje, 2 uurtjes duren, dus goede prijs.
Ik zou er zeker niet zelf aan beginnen, lig kan scheef geplaatst worden, luchtbellen in de las, duidelijke lasnaad, …
Zelf proberen? Een rider van een Breitling kun je nog niet loshalen en recht zetten. Daar begin je niet eens zelf aan… pffff
Beste Eppo. Ik zou het wel weten. Als je vertrouwen hebt bij de beste man, denk ik dat €125 best een schappelijke prijs is voor de te verrichten werkzaamheden.
Er zal er vast wel ergens één te vinden zijn die nog iets goedkoper is, maar heel veel.minder zal het niet zijn…
Voor deskundigheid en vakmanschap moet je bereid zijn iets te betalen. En als je daarna weer het horloge kan dragen, dan is het doel bereikt lijkt mij.
Succes en wijsheid in de te maken keuze.
Zoef of zoeff of was het zoeffff is weer lekker bezig 
Niet zo happen op verveelde jochies 
Omdat de sub no date niet bestaat
Ondertussen gaat het alleen nog maar over die lila R die overal zijn wisecracks op klaar heeft. Het topic is inmiddels wel behoorlijk gekaapt.
Is zo, maar ik koop ook geen goeiekope oldtimer voor de hobby waar ieder jaar een paar duizend euro aan reparaties in gaat zitten.
Loepje wilde ik er zelf opplakken met ‘superlijm’ maar bleek niet te lukken.
Solderen door de buurman leek mijn niet zo verstandig…
ik noem maar geen naam…maar er loopt er hier op het forum één rond die ze niet allemaal meer op een rij heeft volgens mij.

Ik zou zeggen, hou het netjes hier mensen bij dit topic.
We zijn toch geen stel pubers hier?
de negeerknop maar eens aangesproken.
best handig dat ding.
wat een mallo…
Zijn wij te netjes voor. Maar als wij de bek een keer opengooien verpletteren we zulk onbenul onder de rupsbanden van ons verbale geweld.
Je komt verder door iemand de hand te drukken dan door 'm een arm uit te rukken.
Zelf verzonnen tegeltjeswijsheid…
OT: ja, 125e is geld maar vakmanschap laat zich betalen. Valt of staat met de kwaliteit van werk.
Wel flink knijpen,soms.Lol.
Nu goed, ieder zijn budget maar laat ons wel wezen: als hij je nu 10% korting geeft, dan win je 12 euro? Kan je een groot McMenu en wat nuggets van kopen… ik begrijp dat je op een aankoop van een paar duizend euro wel iets probeert af te pingelen om dan meer in de hobby te kunnen steken. Op dit bedrag levert je dat dus een nato strap op. Of een McMenu en wat nuggets. Je kiest maar.