Lug afgescheurd op de lasnaad

…dat ze nog reageren op die…
:zipper_mouth_face:

1 like

Sommige mensen ,ach, laat ook maar. :slightly_frowning_face:

Een vriend van mij is autoschadehersteller. Denk dat hij voor een broodje shoarma je stukje goud kan lassen aan je kast.

Een Turks gezegde: liever een scheur in je lug dan een lug in je scheur.

9 likes

Is dat die vlak bij de Maas zit? Atelier aan woonhuis. Dat schijnt een vakman te zijn inderdaad.

Nog een: Van de taats kuisen knapt men duidelijk op.

1 voordeel hier voor de topic opener Partime.
Hij heeft nu een geweldig topic Badge verdient :see_no_evil::wink::grin:

2 likes

Tja, ik kies nog wel waar ik er om vraag en wie ik het gun.

Ik koop het laatste half jaar mijn wijn bij een pop-up zaakje om de hoek. Die man zat zonder echt werk in de event sector en is dan maar met z’n netwerk en wijnkennis aan de slag gegaan. Denk dat ik op die wijn makkelijk 10% “te veel” betaal. Met de glimlach, want ik kan er wel eens iets proeven, heb er een goeie babbel en dat is me meer dan die 10% waard.

Doet me er aan denken dat ik binnenkort eens een goeie fles moet meenemen naar daar, bij wijze van steun.

3 likes

Zou iedereen al aan de zondagmiddag borrel zitten?

Binnen een week in het blauw: longines met afgeknakte poot - €625 :sweat_smile:

Voelt voor mij beetje als je principes verkopen, bij dit soort bedragen en deze kwestie…

Ik zal vanuit mijn eigen ervaring spreken, want ik ben geen goudsmid. Ik ben een, voor veel mensen althans, veel te duur betaalde consultant. En dat begrijp ik wel: ik doe meestal een paar dagen of weken werk.

Maar je betaalt niet veel voor die twee weken. Als iemand die net van de schoolbanken het kon, zat ik er niet. Je betaalt voor de jaren die ik in mijn kennis en kunde heb gestoken.

Dat zal voor zo’n goudsmid ook wel opgaan.

1 like

voor die 125 zal die maker echt niet het uurwerk eruit halen, solderen, afwerken etc.

die gaat de lug er gewoon op lijmen.

die kan toch anders nooit uit met 125 euro

Robbie, wat ik lees in jou berichten is een volkomen gebrek aan empatisch vermogen, EN, een moreel besef gelijk aan dat van een amoebe. Dat vind ik jammer, MAAR ook uitermate zorgelijk. VAKWERK KOST GELD! klip en klaar. Voor broddelen ga je naar jou handige buurman, of dat handige mannetje wat voor een bak nassi de klus wel effe wil klaren. En God betere het! Die bestaan ook nog, effe zoeken.

1 like

Als je wilt dat de lug er weer recht/strak/zonder naden op komt te zitten dan heb je een vakman nodig. Goeie vakmensen hebben het meestal druk… dat geldt zeker voor horlogemakers en goudsmeden. €125,- lijkt me best redelijk voor 1-2 uur werk als het een goeie is. Kan vast een paar euro goedkoper maar ik vraag me af of je daar energie in moet stoppen.

Dat zei ik dus ook al een half uur geleden.

1 like

Geen idee of dat vlak bij de maas is eigenlijk, wel een atelier aan huis inderdaad, hij moest bij mij ook schade aan een gouden horloge repareren en dat ging erg snel en was ook goedkoper dan verwacht.

Laten we alsjeblieft niet vergeten dat @RobbieVdb nog maar een kind is. Die is gewoon nog niet helemaal op de hoogte van hoe het echte leven is.

3 likes

Je kunt 125 euro besparen door het zelf te doen😁

Vakmanschap heeft zo zijn prijs en ik denk dat die 125 euro, mits goed uitgevoerd, een hele normale prijs is. Je kunt aan de persoon vragen of hij dit vaker heeft gedaan. Grote kans dat hij foto’s van eerdere reparaties heeft. Dan kun je je een goed beeld vormen of de prijsstelling terecht vind.

Daarbij, met 125 euro investering is je horloge weer helemaal goed, dat heeft ook zo zijn waarde en beleef je er weer plezier van. In dat daglicht: a small price to pay…

Misschien gewoon niet gaan roeptoeteren als je er geen verstand van hebt.

1 like

Aardige en kundige man, ben er in het verleden wel een paar keer geweest.

Maar geen idee hoe hij te werk gaat met een horloge, dat is zijn vakgebied ook niet.