Lug afgescheurd op de lasnaad

Ik denk dat wij het wel redelijk eens zijn hoor… :wink:

Tuurlijk zijn er verzamelwaardige Tissot’s maar een standaard gouden kastje in een dames maatvoering zal daar niet onder vallen. ( Ik ga al een tijdje mee in deze branche maar ben nog nooit een verzamelaar van gouden dames Tissot’s tegen gekomen… :slightly_smiling_face: )
En ja, je kunt het over verschillende soorten van waardes hebben, daar moet ik natuurlijk een nuance maken.
Vervangingswaarde voor de verzekering zal natuurlijk wel hoger zijn dan verzamelwaarde, in het geval van dit horloge.

1 like

Is dit een dames horloge dan? Ziet er gewoon als doorsnee vintage maat van 33-35mm uit voor mij, of mis ik iets?

1 like

Dit klokje is geen dames. 38mm

Ah, oke … dan gaf de foto een wat vertekenend beeld voor mij.

Dan zal het horloge een iets hogere verzamelwaarde hebben, maar betwijfel of je in de buurt komt van het bedrag dat je eerder noemde.

Incl of excl kroon?

ex

Dan weet je waarom we voor onze verzekeringspolissen drie keer te veel betalen.

Dit is inderdaad geen dameshorloge, maar die diameter is geen 38 mm, eerder 33/34 mm. De lug-to-lug zal waarschijnlijk wel iets van 38 mm zijn.

2 likes

De prijs van 1000 euro lijkt me erg optimistisch. Zeker als je wijzerplaat zo gespikkeld is en de lug er opnieuw is aangelast.

Als je er de helft voor krijgt, mag je je handen dichtknijpen denk ik.

3 likes

:rofl:

3 likes

Dat idee had ik ook…

1 like

Je kunt het zien aan de verhouding kastdiameter/lugwijdte. Hoe groter het horloge hoe relatief kleiner de lugwijdte.